Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kierowcy niskopodłogowych autobusów bywają nieprzyjaźni pasażerom

21.02.2007
Autor: oprac. redakcja
Źródło: Gazeta.pl, 2007-02-20

Jak alarmują pasażerowie Warszawskich niskopodłogowych autobusów, zdarza się, że kierowcy nie przechylają po podjechaniu na przystanek autobusu w taki sposób, aby można było łatwiej do niego wsiąść osobie starszej czy niepełnosprawnej – choć powinni to robić. Dla kierowcy to żaden problem. Wystarczy, że naciśnie przycisk. Podłoga obniża się wówczas o mniej więcej 10 cm, dzięki czemu łatwiej jest wsiąść do środka.

Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego, przyznaje, że co jakiś czas wpływają skargi na kierowców, którzy nie chcą przechylać autobusów. Zdarza się też, że nie otwierają pochylni, po której mogą wjechać do autobusu niepełnosprawni na wózku. - Kierowcy mają obowiązek ułatwić pasażerowi wejście do środka. Jeśli nie chcą pochylać pojazdu, proszę zgłaszać takie przypadki. Kierowca zostanie upomniany – obiecuje na łamach „Gazety” Igor Krajnow.

Marek Budzyński, szef nadzoru ruchu w Miejskich Zakładach Autobusowych, zapewnia z kolei, że autobus powinien przyklękać szczególnie wtedy, jeśli do środka wchodzą osoby starsze, niepełnosprawne czy rodzice z wózkami. Czasem jednak nie da się opuścić pojazdu, bo nawierzchnia na przystanku jest krzywa i dziurawa i autobus mógłby zahaczyć o krawężnik.

Pasażerowie mogą zgłaszać skargi pocztą elektroniczną: ztm@ztm.waw.pl lub tradycyjną: ul. Senatorska 37, 00-099 Warszawa, a także telefonicznie: 94-84.

Przeczytaj także

Osoba niepełnosprawna w autobusie
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie chcą podnieść jakość usług dla niepełnosprawnych pasażerów, w związku z tym można będzie kierować do MZA swoje uwagi i wnioski dotyczące zachowania się kierowców autobusów wobec osób niepełnosprawnych.


Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas