Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Pruszków: Alma poprawi obsługę niepełnosprawnych klientów?

01.12.2011
Autor: Beata Rędziak
Źródło: inf. własna

Brak oznakowanej kasy z pierwszeństwem obsługi dla osób niepełnosprawnych i trudności w obsłudze samoobsługowego ważenia towarów to niektóre z problemów, jakie napotykają osoby starsze i niepełnosprawne w pruszkowskiej filii sklepu Alma Delikatesy.

- Tabliczki informujące o nazwie towaru i jego cenie są za małe. Na tabliczce o wymiarach zaledwie 55x25 mm umieszczone są nazwa towaru, kod kreskowy i cena. Dlatego też są one mało czytelne. W związku z tym nasi podopieczni i inni tacy klienci napotykają na poważne trudności w ich odczytaniu. Szczególnie dotyczy to towarów ulokowanych na najniższych półkach, tuż nad podłogą – pisze w liście do redakcji Zofia Czarkowska, przewodnicząca zarządu rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów.

Justyna Zajączkowska, PR manager z Alma Market SA, zapewnia, że wszystkie sygnały dotyczące poprawy obsługi osób niepełnosprawnych i starszych w sklepach Alma są szczegółowo analizowane i w miarę możliwości wdrażane.

- Organizacja sprawnej obsługi klientów należy do zarządzających danymi jednostkami. Nie ma ściśle określonych regulacji prawnych, jakiej wielkości powinna być tabliczka pod produktem. Sprzedający nie ma także obowiązku posiadania na swoim terenie kasy pierwszeństwa obsługi dla osób niepełnosprawnych. Obowiązują tu jedynie zdroworozsądkowe zasady – wyjaśnia Michał Wałachowski, powiatowy rzecznik konsumentów z Pruszkowa.

Zajączkowska obiecuje, że niebawem poprawi się jakość obsługi w pruszkowskim sklepie. - Postaramy się, aby w Pruszkowie w najbliższym czasie pojawiły się oznaczenia dotyczące pierwszeństwa w obsłudze osób niepełnosprawnych. Pracujemy również nad zmianą systemu oznaczeń cen - tak, aby osoby słabiej widzące mogły je bez problemów odczytywać. Każdorazowo nasi pracownicy służą również pomocą i informacją dotyczącą cen – mówi Zajączkowska.

- Będziemy wdzięczni za spełnienie tych obietnic. Czekamy na ich wdrożenie, na pewno bardzo ułatwiłoby to osobom starszym i niepełnosprawnym robienie zakupów – mówi Czarkowska.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas