Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Warszawa przyłącza się do walki z rakiem piersi

07.10.2011
Źródło: inf. prasowa Urzędu M. St. Warszawy

8 października, o godz. 20.00 Urząd Miasta Stołecznego Warszawy zaprasza wszystkich mieszkańców pod Rotundę na wspólne oglądanie różowej iluminacji Pałacu Kultury i Nauki. Okazją do tej niecodziennej akcji jest Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi.

Październik jest miesiącem walki z rakiem piersi. Najbardziej spektakularnym elementem Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi jest Globalna Inicjatywa Iluminacji, w ramach której od 12 lat obiekty na całym świecie podświetlane są różowym światłem. Warszawa także przyłącza się do tej kampanii. - Żyjemy nie tylko dla nas samych, ale także dla naszych rodzin i innych ludzi. Nie pozwólmy, by rak piersi był jednym z najczęstszych powodów umieralności kobiet w Polsce – podkreśla Karolina Malczyk–Rokicińska, doradca prezydenta m.st. Warszawy ds. społecznych, i przedstawia tragiczne statystyki: codziennie 13 Polek umiera na raka piersi, a pięć – na raka szyjki macicy. To tak, jakby co roku „znikało” z mapy Polski miasteczko wielkości Szczawnicy.

- Pokaż swoją solidarność z kampanią i załóż coś różowego – kurtkę, płaszcz, spodnie. Element różowy musi być widoczny! –  zaprasza Elżbieta Borsuk, koordynator Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies.

- Przyjdź pod Rotundę w sobotę, 8 października, o godzinie 19.45. Podejdź do organizatorów i - jeśli będziesz jedną z pierwszych 45 osób, które widocznym różowym elementem ubioru wesprą naszą Kampanię, dostaniesz Warszawską Kartę Miejskią z limitowanej edycji z Różową Wstążką – międzynarodowym symbolem zdrowych piersi! - dodaje.

W sobotę w Warszawie rozbłysną różowym światłem: pomnik Syrenki na Rynku Starego Miasta, Pałac Kultury i Nauki, Most Śląsko-Dąbrowski oraz część Pałacu Jabłonowskich przy Placu Teatralnym, w której mieści się siedziba Banku Citi Handlowego (partnera kampanii). Ten ostatni budynek podświetli globalny partner Kampanii - firma Philips.

Już po raz trzeci honorowy patronat nad polską edycją kampanii objęła prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Pomysłodawczynią idei różowej wstążki jest Evelyn Lauder, a organizatorem międzynarodowej Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi oraz Inicjatywy Globalnej Iluminacji - Estée Lauder Companies. Do tej pory, wśród iluminowanych obiektów znalazły się: Brama Brandenburska w Berlinie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Wodospad Niagara w Kanadzie, czy Opera w Sydney. W 2010 roku Kampania ustanowiła nowy światowy rekord Guinnessa w kategorii „Największa liczba słynnych obiektów oświetlona w słusznej sprawie w ciągu 24 godzin”.

Zasady przyznawania Warszawskiej Karty Miejskiej z Różową Wstążką dostępne są w siedzibie organizatora i na stronie: www.um.warszawa.pl.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas