Integracja ostrzega przed skokami do wody - relacja z Konferencji nad Jeziorkiem Czerniakowskim
W Warszawie, przy moście na Jeziorku Czerniakowskim - w miejscu tragicznych skoków do
wody - odbyło się 12 czerwca 2003 niecodzienne spotkanie, w trakcie którego Stowarzyszenie
Przyjaciół Integracji zainaugurowało trzecią edycję ogólnopolskiej kampanii informacyjnej
"Płytka wyobraźnia to kalectwo".
Kampania ma na celu ostrzeganie młodych ludzi przed tragicznymi i często nieodwracalnymi
skutkami nieprzemyślanych skoków do wody.
W tym roku, po raz pierwszy, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji wraz z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym przedstawiło mapę Warszawy i okolic, na której oznaczone są najniebezpieczniejsze miejsca, tzw. "czarne punkty", gdzie najczęściej zdarzają się wypadki po niefortunnym skoku do wody. Organizatorzy kampanii zaprezentowali tablicę, którą oznaczane będą takie miejsca, a pierwsza z nich zamontowana zostanie przy moście przy Jeziorku Czerniakowskim. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji ma nadzieję, że ta inicjatywa przyczyni się do stworzenia podobnej mapy dla całej Polski.
"Po wakcjach, we współpracy z Fundacją Sue Ryder, zamierzamy również uruchomić specjalny fundusz "Pierwszy krok". Jego celem będzie pomoc finansowa ofiarom nieszczęśliwych wypadków w powrocie do samodzielnego życia" - powiedział Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Już od dziewięciu lat w akcję uświadamiającą zagrożenia związane ze skokami do wody (prowadzoną wcześniej pod hasłem "Nieświadomość") włączają się władze Warszawy. W tym roku we współpracy z Urzędem m.st. Warszawy wśród dzieci i młodzieży prowadzona będzie akcja informacyjno-edukacyjna z wykorzystaniem kaset wideo zawierających spot reklamowy kampanii oraz film dokumentalny Barbary Pawłowskiej z Telewizji Polskiej "Ostatni skok". Specjalny list w tej sprawie wystosował do wszystkich służb odpowiedzialnych za zdrowie i bezpieczeństwo prezydent Warszawy Lech Kaczyński.
Dzięki współpracy z warszawskim oddziałem WOPR plakaty informujące o skutkach nieszczęśliwych skoków do wody zostaną także umieszczone na stołecznych basenach i w okolicach kąpielisk. Ponadto materiały zostaną udostępnione organizatorom akcji "Lato w mieście". Z inicjatywy Stowarzyszenia do akcji włączyli się także pracownicy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie, Referat Profilaktyki Straży Miejskiej m.st. Warszawy oraz ZHP.
Z badań instytutu SMG/KRC - prowadzonych jesienią 2001 i 2002 roku na zlecenie Stowarzyszenia
Przyjciół Integracji - skoki do wody to jedno z najniebezpieczniejszych zagrożeń związanych z
kąpielą. W prównaniu do roku 2001 wzrosła świadomość zagrożenia związanego ze skokami do wody (z
21% w 2001 roku do 26% w 2002 roku) oraz kąpielą w niedozwolonym miejscu (z 13% w 2001 roku do 17%
w 2002 roku).Zarówno w 2001, jak i w 2002 roku około połowa badanych zapamiętała akcję informacyjną
poświęconą problemowi skoków do wody. Natomiast w 2002 roku znacząco więcej (61% w porównaniu do
49% w 2001 roku) respondentów trafnie rozpoznało temat akcji.
Badania zrealizowano w październiku 2001 i 2002 na próbach ogólnopolskich, reprezentatywnych,
liczących odpowiednio 1005 i 1002 osoby, techniką sondażu omnibus.
Spoty promujące kampanię społeczną "Płytka wyobraźnia to kalectwo" od 16 czerwca, przez cztery kolejne tygodnie, emitowane będą w Telewizji Polskiej (Programy 1, 2 i 3). Dodatkowo, podczas wakacji planowana jest kampania w kinach, radio, prasie i na wiatach przystankowych.
Partnerzy kampanii: Best Marketing&Promotion Agency, Fundacja Sue Ryder w Polsce, Leo Burnett Warszawa, Polskie Radio S.A., Radio Zet , Rowland Communications, SMG/KRC Millward Brown, Starlink, TVP S.A., Upstairs Young & Rubicam Poland, Urząd m.st. Warszawy, Warszawskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz