Niepełnosprawność z klasą. Studencka inicjatywa dla dzieci [GALERIA]
Studentki Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii, stworzyły projekt pn. „Niepełnosprawność z klasą”, w którym obalają mity i stereotypy związane z niepełnosprawnością. Ich działania są skierowane do dzieci w szkołach podstawowych.
Wzrost świadomości społeczeństwa na temat osób z niepełnosprawnością nabiera tempa. Czy jednak można już mówić o większej tolerancji takich osób wśród dzieci? Czy młode pokolenie potrafi bez obaw czy nieprzyjaznych uwag zaprzyjaźnić się z dziećmi z niepełnosprawnością? Czy w przyszłości będą potrafiły udzielić wsparcia osobie z niepełnosprawnością, gdy zostaną o nie poproszone?
Pytania te przykuły uwagę studentek Psychologii. W ich głowach pojawiła się myśl, że skoro przekazywanie pozytywnych wzorców przebiega od najmłodszych lat, należy stworzyć dzieciom taką możliwość i przestrzeń do chłonięcia dobrych praktyk. Dlatego powstał projekt, którego głównym celem jest kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w aspekcie przełamywania stereotypów o osobach z niepełnosprawnością.
W ramach projektu studentki przeprowadzają w warszawskich szkołach podstawowych warsztaty, uwrażliwiające dzieci na niepełnosprawność. Uczniowie mogą się na nich dowiedzieć jak wygląda codzienne życie osób z niepełnosprawnością oraz z jakimi barierami muszą się one mierzyć każdego dnia.
Więcej informacji znajduje się na Funpage'u studenckiej inicjatywy.
Komentarz