Zwrot pieniędzy za wózek inwalidzki aktywny, źle dostosowany
W październiku 2016 zamówiłem wózek aktywny z firmy [do wiad. red.]. Zapłacone za sprzęt było już w listopadzie 2016. Po wielu przeróbkach sprzętu, w okresie 4 miesięcy wózek dalej nie taki jak chciałem, stoi nieużywany, próby odzyskania pieniędzy przez rzecznika konsumenta nic nie dają. Podkreślam, że interesuje mnie tylko zwrot pieniędzy i żadne polubowne załatwienie sprawy w postaci dalszych poprawek. Prawnik firmy ma inne zdanie od mojego i wg mnie nie do końca wie, co to jest wózek aktywny i moje przystosowania sprzętu nazywa eskalacją roszczeń, a np. pęknięte w dwóch miejscach siedzisko uznaje za moje złe użytkowanie. Przypomnę, wózek jest nie używany, stoi w pokoju i w sumie przebywałem na nim ok. 3 godzin. Np. próbę ustawienia przeze mnie balansu nazywa ingerencją w sprzęt... Dodam jeszcze o niechlujnym wykończeniu, tj. obicia, rysy, nieosiowość śrub itd. Proszę o pomoc i jeśli to możliwe, to jak najszybciej.
Szanowny Panie,
kwestia praw konsumenckich, związanych ze zwykłą sprzedażą, została uregulowana w Kodeksie cywilnym – art. 556-5764, poza pomocą Rzecznika Konsumentów lub organizacji Konsumenckiej pozostaje możliwość złożenia pozwu do sądu. Warto wspomnieć, iż zgodnie z art. 634 Kodeksu postępowania cywilnego, w sprawach o ochronę konsumentów powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów może wytaczać powództwa na rzecz obywateli, a także wstępować, za zgodą powoda, do postępowania w tych sprawach w każdym jego stadium. Tak więc proszę zwrócić się o pomoc do Rzecznika o ewentualną pomoc w napisaniu pozwu, o ile wyczerpaliście Państwo wszystkie możliwości pozasądowego załatwienia sporu.
Z poważaniem,
Grzegorz Jaroszczyk, prawnik