Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Zniżki na telefon wciąż dostępne, ale... po weryfikacji

13.12.2016
Autor: Beata Dązbłaż, fot. Simon Nicklin, Freeimages.com
Stary zielony telefon stacjonarny

Mariusz Grądzki bardzo się zdziwił, gdy w listopadzie otrzymał z Orange fakturę, która nie uwzględniała, jak wcześniej, zniżki dla osoby niewidomej. Zaniepokojony zadzwonił do naszej redakcji. Jak się okazało, firma Orange przeprowadziła w tym roku weryfikację udzielonych zniżek na usługi telekomunikacyjne dla osób z dysfunkcją słuchu i wzroku.

50-procentowa zniżka na abonament za telefon stacjonarny przyznawana jest przez Orange na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności, wydanego przez powiatowy lub wojewódzki zespół ds. orzekania. Zniżkę otrzymują osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku – symbol w orzeczeniu 04-O (wcześniej O), stopień niepełnosprawności znaczny, oraz osoby z zaburzeniami głosu, mowy i słuchu – symbol w orzeczeniu 03-L (wcześniej L), stopień znaczny lub umiarkowany.

- Od 2001 r. Orange robi to całkowicie dobrowolnie – podkreśla Maria Piechocka z biura prasowego Orange. – Ulgi są regulowane przez wewnętrzne dokumenty prawne firmy.

Akcja weryfikacja

Klienci, którzy dotychczas korzystali ze zniżek z tytułu niepełnosprawności, wraz z fakturą (maj/czerwiec) otrzymali list z prośbą o przedłożenie orzeczenia uprawniającego do zniżki. Niedostarczenie w wyznaczonym terminie, do 31 sierpnia, dokumentów o stopniu niepełnosprawności, miało skutkować anulowaniem zniżki.

- Ze względu na fakt, że znaczna część klientów objętych akcją weryfikacji zniżek inwalidzkich nie dostarczyła w wymaganym terminie dokumentów uprawniających do utrzymania zniżki, podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu dostarczenia właściwych orzeczeń do dnia 31 października 2016 – mówi Maria Piechocka.

Chodzi o zasady

Mariusz Grądzki zdziwił się, gdy w listopadzie otrzymał fakturę od operatora, która nie uwzględniała wcześniej przyznanej zniżki. Zwłaszcza, że z fakturą majowo-czerwcową nie otrzymał prośby od Orange o ponowne przedłożenie orzeczenia – przedkładał jego kopię przy zawieraniu umowy. Złożył zatem reklamację i dopiero później, 24 listopada, otrzymał list polecony, w którym dostawca usług prosił go o przedłożenie orzeczenia o niepełnosprawności... do 31 października. Jeszcze tego samego dnia wysłał kopię orzeczenia pod wskazany w piśmie adres mailowy.

- Nie chodziło już nawet o te 16 zł więcej, które miałbym zapłacić, ale o to, że bez uprzedniej informacji zmieniły się zasady w trakcie trwania umowy – mówi Mariusz Grądzki.

Sprawa zakończyła się jednak pozytywnie.

- Po przesłaniu do Orange stosownego oświadczenia zniżka została przywrócona, a do faktury klienta z listopada wprowadzona została stosowna bonifikata, która rozliczy się na fakturze z grudnia 2016 r. – informuje Maria Piechocka.

Mariusz Grądzki potwierdza, że w fakturze grudniowej uwzględniona jest 50-proc. zniżka.

Komentarz

  • coś poplataliście
    Cristi
    08.08.2017, 12:04
    jeśli trzeba było przedstawić orzeczenie do 31 sierpnia, to dlaczego brak znizki nastąpił w czerw cu??? Moze skrupulatnie będzie podchodzić do tak ważnch dla osón chorych informacji

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas