Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Zniżki na telefon wciąż dostępne, ale... po weryfikacji

13.12.2016
Autor: Beata Dązbłaż, fot. Simon Nicklin, Freeimages.com
Stary zielony telefon stacjonarny

Mariusz Grądzki bardzo się zdziwił, gdy w listopadzie otrzymał z Orange fakturę, która nie uwzględniała, jak wcześniej, zniżki dla osoby niewidomej. Zaniepokojony zadzwonił do naszej redakcji. Jak się okazało, firma Orange przeprowadziła w tym roku weryfikację udzielonych zniżek na usługi telekomunikacyjne dla osób z dysfunkcją słuchu i wzroku.

50-procentowa zniżka na abonament za telefon stacjonarny przyznawana jest przez Orange na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności, wydanego przez powiatowy lub wojewódzki zespół ds. orzekania. Zniżkę otrzymują osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku – symbol w orzeczeniu 04-O (wcześniej O), stopień niepełnosprawności znaczny, oraz osoby z zaburzeniami głosu, mowy i słuchu – symbol w orzeczeniu 03-L (wcześniej L), stopień znaczny lub umiarkowany.

- Od 2001 r. Orange robi to całkowicie dobrowolnie – podkreśla Maria Piechocka z biura prasowego Orange. – Ulgi są regulowane przez wewnętrzne dokumenty prawne firmy.

Akcja weryfikacja

Klienci, którzy dotychczas korzystali ze zniżek z tytułu niepełnosprawności, wraz z fakturą (maj/czerwiec) otrzymali list z prośbą o przedłożenie orzeczenia uprawniającego do zniżki. Niedostarczenie w wyznaczonym terminie, do 31 sierpnia, dokumentów o stopniu niepełnosprawności, miało skutkować anulowaniem zniżki.

- Ze względu na fakt, że znaczna część klientów objętych akcją weryfikacji zniżek inwalidzkich nie dostarczyła w wymaganym terminie dokumentów uprawniających do utrzymania zniżki, podjęliśmy decyzję o przedłużeniu terminu dostarczenia właściwych orzeczeń do dnia 31 października 2016 – mówi Maria Piechocka.

Chodzi o zasady

Mariusz Grądzki zdziwił się, gdy w listopadzie otrzymał fakturę od operatora, która nie uwzględniała wcześniej przyznanej zniżki. Zwłaszcza, że z fakturą majowo-czerwcową nie otrzymał prośby od Orange o ponowne przedłożenie orzeczenia – przedkładał jego kopię przy zawieraniu umowy. Złożył zatem reklamację i dopiero później, 24 listopada, otrzymał list polecony, w którym dostawca usług prosił go o przedłożenie orzeczenia o niepełnosprawności... do 31 października. Jeszcze tego samego dnia wysłał kopię orzeczenia pod wskazany w piśmie adres mailowy.

- Nie chodziło już nawet o te 16 zł więcej, które miałbym zapłacić, ale o to, że bez uprzedniej informacji zmieniły się zasady w trakcie trwania umowy – mówi Mariusz Grądzki.

Sprawa zakończyła się jednak pozytywnie.

- Po przesłaniu do Orange stosownego oświadczenia zniżka została przywrócona, a do faktury klienta z listopada wprowadzona została stosowna bonifikata, która rozliczy się na fakturze z grudnia 2016 r. – informuje Maria Piechocka.

Mariusz Grądzki potwierdza, że w fakturze grudniowej uwzględniona jest 50-proc. zniżka.

Komentarz

  • W razie odmowy wysłania orzeczenia przez Salon ORANGE proszę pisać do Wojewódzkiego UKE
    Inwalida i osoba o białej lasce
    14.12.2016, 21:54
    Jestem abonentem telefonu stacjonarnego. W ramach abonamentu korzystam 50-procentowej zniżki na abonament telefoniczny w przypadku choroby narządu wzroku z orzeczeniem znacznego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności 04-O – choroby narządu wzroku. Na początku czerwca 2015 r. otrzymałem należące do ORANGE Polska S.A. i nadane dnia 1.06.2015 r. w PP Kraków K104 pismo z dnia 1.06.2015 r. prośbą o zaktualizowanie danych uprawniających do korzystania z ulg w opłatach za usługi należące do ORANGE Polska S.A., a więc 50-procentowej zniżki na abonament przyznawanej na podstawie Powiatowego lub Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o niepełnosprawności i udzielanej przez ORANGE Polska S.A. w przypadku: 1. choroby narządu wzroku z orzeczeniem znacznego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności 04-O – choroby narządu wzroku, 2. zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu z orzeczeniem znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności 03-l - zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu. W piśmie tym ukazała się informacja, że ORANGE Polska S.A. potrzebuje kopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności i dlatego zwraca się do mnie z prośbą o przesłanie do 31 sierpnia 2015 r. ww. kopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności na należący do ORANGE Polska S.A. następujący adres e-mailowy: platnosci.biznes@orange.com lub również na należący do ORANGE Polska S.A. następujący adres firmowy: Orange Polska S.A. ul. Jagiellońska 34 96-100 Skierniewice z dopiskiem „Zniżka inwalidzka” albo o pozostawienie w najbliższym Salonie ORANGE. Po kilku tygodniach od otrzymania ww. pisma wysłałem pocztą e-mailową na podany w piśmie przez ORANGE Polska S.A. ww. adres e-mailowy ww. kopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. W trzeciej dekadzie lipca 2015 r. zadzwoniłem do Biura Obsługi Klienta ORANGE Polska S.A. i po zadaniu pytania dowiedziałem się, że ORANGE Polska S.A. nie otrzymał ww. kopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Chcąc pewniej przekazać ww. kopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności udałem się w dniu 26.07.2015 r. do jedynego czynnego w niedziele w godzinach od 10.00 do 20.00 Salonu ORANGE znajdującego się w Galerii Leszno, mającego nad wejściem do Salonu ORANGE pomarańczowy znak firmowy ORANGE, oferującego usługi ORANGE w ramach podpisywania umów przez klientów, a więc telefonię mobilną, internet mobilny, telefonię stacjonarną, internet stacjonarny NEOSTRADA, telewizję i sprzedającego akcesoria oraz po wpisaniu klawiaturą miasta 64-100 Leszna wymienionego na jako Salon ORANGE na następującej stronie internetowej o podtytule „Znajdź Salon” należącej do ORANGE Polska S.A.: http://salony.orange.pl/salon.html?id=5857811&id=5857811&nazwa=salon-Orange-Al .%20Konstytucji%203%20Maja-Leszno&ticaid=5154a7, na której po kliknięciu myszką na symbol niepełnosprawności pojawia się również zamieszczona na pomarańczowym tle informacja, że w tym Salonie ORANGE są udogodnienia dla niepełnosprawnych, a także po kliknięciu myszką na znak samochodu można znaleźć ukazany na mapie dojazd do ww. Salonu ORANGE, który wynosi 3 km od mojego ww. miejsca zamieszkania do ww. Salonu ORANGE znajdującego się w Galerii Leszno. Oprócz będącego nad wejściem do ww. Salonu ORANGE pomarańczowego znaku firmowego ORANGE na oknie wystawowym i na biurku były naklejone następujące symbole niepełnosprawności jako udogodnienia dla niepełnosprawnych: Ja inwalida ze znacznym stopniem niepełnosprawności, a więc osoba niezdolna do samodzielnej egzystencji - mający od urodzenia niedowład lewej kończyny górnej, epilepsję oraz ślepotę lewego oka i chodzący o białej lasce z możliwością wskazywania na lewą stronę po sprawdzeniu na ww. stronie internetowej o podtytule „Znajdź Salon” należącej do ORANGE Polska S.A udałem się w niedzielę, to jest w dniu 26.07.2015 r. do najbliższego Salonu ORANGE znajdującego się w Galerii Leszno. Czekałem przed ww. Salonem ORANGE około 30 minut, gdyż pracownica ww. Salonu ORANGE obsługiwała klientki. Potem po podejściu do pracownicy ww. Salonu ORANGE i pokazałem ww. kopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, a także kopię ww. pisma należącego do ORANGE Polska S.A., na którym podane jest, że ww. kopię aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności można też pozostawić w najbliższym Salonie ORANGE. Pracownica ww. Salonu ORANGE odmówiła pozostawienia ww. kopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności tłumacząc się, że to nie Salon ORANGE tylko agencja. Poczułem się jak intruz. Jestem tym oburzony i stwierdzam, że udogodnienia dla niepełnosprawnych przeprowadzane są tylko w teorii. Co mnie obchodzi ww. Salon ORANGE jako agencja? Przecież w ww. piśmie, na ww. stronie internetowej o podtytule „Znajdź Salon” należącej do ORANGE Polska S.A., a także w ww. Salonie ORANGE w Galerii Leszno należącym do agencji nie ma podanej informacji, że w agencji nie pozostawia się między innymi żadnych kopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Wygląda na to, że każdy klient przed udaniem się do najbliższego Salonu ORANGE musi zabawić się w detektywa, aby dokładnie sprawdzić Salon ORANGE. A co dopiero ma zrobić osoba niepełnosprawna, niewidoma, czy głuchoniema? Jeśli rzeczywiście agencje nie zajmują się w całości wykonywaniem usług należących do ORANGE Polska S.A., to ORANGE Polska S.A. wprowadza klientów w błąd informując na ww. stronie internetowej, że znajdująca się agencja wykonująca nie wszystkie usługi ORANGE w Galerii Leszno jest Salonem ORANGE. Zwróciłem się z prośbą o wyciągnięcie konsekwencji, przeproszenie mnie, a także przyjmowanie w każdym Salonie ORANGE kopii aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności od innych klientów mających: 1. choroby narządu wzroku z orzeczeniem znacznego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności 04-O – choroby narządu wzroku, 2. zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu z orzeczeniem znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności z symbolem przyczyny niepełnosprawności 03-l - zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu. Następnie powiadomiłem dziennikarza Gazety Wyborczej. Natychmiast zadzwoniła do mnie pani rzecznik prasowa ORANGE i poinformowała mnie, że do mnie do domu przyjedzie pani kierownik agencji czyli Salonu ORANGE w Galerii Leszno. Rzeczywiście przyjechała pani kierownik agencji czyli Salonu ORANGE w Galerii Leszno wysłała do ORANGE kopię mojego orzeczenia inwalidzkiego i mnie przeprosiła. Po tym wszystkim, co mnie spotkało powiadomiłem Urząd Komunikacji Elektronicznej czyli UKE oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Natychmiast też otrzymałem dwie odpowiedzi, że sprawa zostanie zbadana, a potem od ORANGE pismo z przeprosinami i rekompensatą w postaci zwolnienia mnie w uiszczeniu jednomiesięcznego abonamentu w wysokości 49 złotych.

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas