Monter podłączył dekodery, ale na drugi dzień nie działały. Czy ma to zrobić ponownie?
„Ostatnio wymieniłem dekoder na nowy, w domu mam kilka dekoderów i tak zwany multiroom – pisze Czytelnik. – Operator nie zapewnia jednak jego podłączenia – należy dodatkowo wynająć fachowca na własny rachunek. Monter telewizji cyfrowej, którego polecono mi w salonie, podłączył dekodery i zainkasował opłatę. Na drugi dzień nic nie działało. Czy mam prawo domagać się od niego bezpłatnego podłączenia po raz drugi?”. Odpowiadamy.
- Masz prawo do reklamacji usługi, jeśli problem leży po stronie przedsiębiorcy, który źle ją wykonał – zapewnił Konrad Trześniak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Oznacza to, że można ponownie wezwać montera, ale jeśli okaże się, że przyczyną jest uszkodzony sprzęt (który się np. rozłącza), to może tego nie naprawić bezpłatnie. Pierwszym krokiem w takiej sytuacji jest upewnienie się, czy problem nie leży po stronie sprzętu lub operatora. Aby nie narazić się na dodatkowe koszty należy sprawdzić, czy cała domowa infrastruktura działa poprawnie i bezawaryjnie pod względem technicznym. Jeśli natomiast okaże się, że ustawienia wprowadzone przez montera zostały nie zapisane, bądź błędnie wprowadzone, to jak najbardziej można zareklamować usługę.
- W przypadku, kiedy nie działa wspomniany dekoder, to lepiej skorzystać z prawa do rękojmi, której udziela obowiązkowo sprzedawca, z tym, że w wypadku dzierżawy dekodera trzeba zgłosić się do usługodawcy – powiadomił nas przedstawiciel UOKiK.
Jeśli czujesz się niepewnie w dochodzeniu swoich praw, możesz zgłosić się o bezpłatną pomoc do rzecznika konsumentów.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz