Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

O barierach możesz zapomnieć!

05.02.2016
Autor: Fot. Archiwum BZ WBK
Źródło: artykuł sponsorowany, Integracja 6/2015
niewidoma kobieta siedzi przed pracowniczką Banku Zachodniego WBK

W Banku Zachodnim WBK klient może komfortowo korzystać ze wszystkich usług we wszystkich kanałach obsługi – od sieci oddziałów po bankowość mobilną. Dotyczy to każdego z klientów – również ze szczególnymi potrzebami.

W ramach kompleksowego Programu „Obsługa bez Barier” bank dostosował swoje kanały kontaktu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pod względem rozległości i kompleksowości programu inicjatywa ta jest unikatowym przedsięwzięciem wśród polskich instytucji finansowych.

Mówiące bankomaty

Od 2010 r. bank systematycznie rozwija sieć placówek z Certyfikatem dostępności dla osób z niepełnosprawnością. W oddziałach tych klienci mają zapewnione pierwszeństwo obsługi, niskie stanowiska obsługi, podjazdy i windy oraz szerokie przejścia wraz z przestrzeniami manewrowymi dla wózków. Obecnie działa 151 „oddziałów bez barier”.

Specjalnym udogodnieniem dla osób niewidzących oraz słabowidzących są też tzw. mówiące bankomaty. Emitują one instrukcje głosowe, które słychać dzięki specjalnemu oprogramowaniu – wystarczy podłączyć słuchawki do gniazda. Klient otrzymuje instrukcje głosowe w realizacji podstawowych operacji, takich jak: wypłata gotówki, aktywacja karty czy zmiana kodu PIN. Bank dostosował również do potrzeb osób z dysfunkcją narządu wzroku usługi bankowości elektronicznej BZWBK24 internet, co potwierdza certyfikat Polskiego Związku Niewidomych.

doradca online polskiego języka migowego wyświetlony na telefonie

Doradca online

W usługach BZWBK24 przewidziano udogodnienia dla klientów niesłyszących. W ramach usługi Doradca online można uzyskać połącznie z doradcą banku, posługującym się Polskim Językiem Migowym (PJM) – takie połączenie jest możliwe z bankowej strony www, po zalogowaniu do konta w serwisie BZWBK24 internet oraz w aplikacji BZWBK24 mobile. To nie wszystko – we wszystkich oddziałach Banku Zachodniego WBK istnieje możliwość połączenia za pomocą urządzeń mobilnych z wykwalifikowanym pracownikiem banku, znającym Polski Język Migowy.

Za swoją działalność na rzecz znoszenia barier dla osób z niepełnosprawnościami Bank Zachodni WBK został w tym roku wyróżniony tytułem Ambasadora Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Nagroda została przyznana przez koalicję organizacji pozarządowych, działających na rzecz wzrostu samodzielności i niezależności tych osób.


Więcej informacji o Programie na stronie Banku Zachodniego WBK.


Partnerem artykułu jest

 

logo Obsługi bez barier Banku Zachodniego WBK

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas