Społecznie odpowiedzialni
Wiarygodność i dobra znajomość potrzeb osób z niepełnosprawnościami to kluczowe oczekiwania, jakie miała wobec Integracji Polpharma. Fundacja wykonała audyt architektoniczny oraz audyt strony internetowej firmy w zakresie dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Polpharma przeprowadziła audyt architektoniczny swojego biura, audyt dostępności strony internetowej oraz postarała się o szkolenie redaktorów stron, pod kątem tworzenia dostępnych treści w witrynach internetowych.
Strona internetowa
- Szanujemy potrzeby wszystkich grup klientów, którzy mogą szukać informacji o lekach Polpharmy na stronach www. Chcieliśmy sprawdzić, w jakim stopniu nasza korporacyjna strona internetowa spełnia wymogi dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, a także seniorów, którzy w największym stopniu korzystają z naszych produktów. Aby lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników i zasady prawidłowej konstrukcji stron, potrzebowaliśmy profesjonalnego audytu i doradztwa w zakresie budowy dostępnych serwisów – wyjaśnia Magdalena Rzeszotalska, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR Polpharma SA oraz rzecznik prasowy.
Firma wychodzi z założenia, że każdy użytkownik internetu powinien mieć możliwość obsłużenia strony www i dostęp do jej treści.
- Jest to dla nas szczególnie ważne, gdyż na naszej stronie zamieszczamy ulotki przylekowe z informacjami ważnymi dla pacjentów oraz umożliwiamy zgłaszanie działań niepożądanych naszych produktów. Jako firmie odpowiedzialnej zależy nam na tym, aby z tych treści mogli korzystać wszyscy pacjenci – podkreśla Magdalena Rzeszotalska. – W celu poprawy dostępności obecnej strony zamierzamy jak najszybciej wdrożyć wskazówki audytorów Fundacji Integracja. Planujemy także zastosowanie wytycznych dotyczących dostępności dla wszystkich nowo budowanych serwisów – dodaje i zaznacza, że dzięki szkoleniu pracownicy firmy zrozumieli, że tworzenie serwisów zgodnie z zasadami dostępności zwiększa użyteczność dla wszystkich internautów, a nie tylko osób z niepełnosprawnością.
Rafał Chmura, kierownik ds. kluczowych klientów Działu Usług Eksperckich Integracji, podkreśla, że eksperci opierają się w swojej pracy na autorskiej metodologii, opartej na bogatej praktyce, dzięki czemu sprawdzana jest dostępność serwisów internetowych zgodnie ze standardami WCAG 2.0.
- Naszym niewątpliwym atutem jest to, że bierzemy pod uwagę wszystkie kluczowe niepełnosprawności: słuchu, wzroku, ruchu – pracujemy kompleksowo. Bazujemy na naszym wieloletnim doświadczeniu – mówi Rafał Chmura. – Cieszymy się, że firmy z branży farmaceutycznej dbają o dostępność swoich usług dla osób z niepełnosprawnościami. To pokazuje wrażliwość i otwarcie się na tę grupę wykluczonych klientów – dodaje.
Audyt architektoniczny
Polpharma przeprowadziła też audyt architektoniczny swojego biura.
- Audytor z Fundacji Integracja sprawdził zarówno sam budynek, jak i jego otoczenie. Zbadał, czy przy budynku są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością, w jaki sposób można się dostać do wejścia, czy drzwi są odpowiednio oznakowane. Sprawdzono m.in. dostępność wszystkich kondygnacji dla osób o ograniczonej motoryce, dostosowanie pomieszczeń i toalet, prawidłowość oświetlenia. Otrzymaliśmy pozytywne opinie w odniesieniu do wielu posiadanych rozwiązań, ale także listę wytycznych, które mogą przyczynić się do zwiększenia dostępności budynku – mówi rzecznik Polpharmy.
Obecnie trwa wewnętrzne uzgadnianie koniecznych zmian, następnie zaś wspólnie z Fundacją Integracja zostanie stworzony harmonogram ich wprowadzenia.
Jednak dostępność samego budynku to nie jedyny powód podjętych przez firmę działań w obszarze dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
- W ramach naszej strategii odpowiedzialności społecznej chcemy budować różnorodny zespół, otwierając się na pracowników z niepełnosprawnościami. Aby zapewnić potencjalnym pracownikom odpowiednie warunki pracy, postanowiliśmy sprawdzić, czy nasz budynek jest odpowiednio przystosowany i co możemy zrobić, by usunąć ewentualne bariery – zaznacza Magdalena Rzeszotalska.
W jej ocenie eksperci Integracji przeprowadzający audyty byli konkretni i profesjonalni.
- Otrzymaliśmy rzeczowe wskazówki w łatwo przyswajalnej formie. Z pełnym przekonaniem rekomendujemy Fundację Integracja do tego typu współpracy – dodaje pani rzecznik.
- Zawsze staramy się, rozpoczynając współpracę z daną firmą, odnaleźć punkty styczne klienta z tematyką niepełnosprawności. Gdy je zdefiniujemy, zastanawiamy się, czy firma ma bariery, które ograniczają możliwości skorzystania z jej usług osobom z niepełnosprawnością, i na podstawie tych danych budujemy strategię współpracy z klientem, a potem podejmujemy konkretne działania dostosowane do potrzeb – podkreśla Rafał Chmura.
Szkolenia dla redaktorów
Polpharma przeszkoliła dwóch redaktorów serwisów korporacyjnych firmy oraz cztery osoby z działu e-marketingu, które odpowiadają za witryny poświęcone produktom.
- Nasi pracownicy dowiedzieli się, jak powinien wyglądać serwis dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz jak tworzyć dostępne treści. Szkolenie prowadzone przez trenerów Integracji pozwoliło nam lepiej zrozumieć, w jaki sposób różne grupy użytkowników korzystają z internetu. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia, np. z czytnikiem tekstu, jakim posługują się osoby niewidome. Pewnym zaskoczeniem było dla nas to, że serwisy w pełni dostępne mogą być zarazem bardzo atrakcyjne wizualnie. Była to dla nas fantastyczna i pouczająca lekcja – podkreśla Magdalena Rzeszotalska.
Więcej informacji o współpracy z Integracją w zakresie dostępności architektonicznej, serwisów internetowych oraz szkoleń dotyczących m.in. obsługi klientów z niepełnosprawnością udziela Rafał Chmura, tel.: 505 603 014, e-mail: ekspert@integracja.org
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- „Wejdź Nowa” z własnym zakończeniem. Teatr Pinokio w Łodzi znów przełamuje bariery dostępu do kultury
- Dentezja – bezpłatna stomatologia bez barier dla osób z niepełnosprawnością w Warszawie
- Gospodynie turnieju minimalnie lepsze. Porażka Polek w meczu otwarcia MŚ
- Nowy system rezerwacji wizyt w urzędzie miasta
- Codziennie stajemy do walki: z miastenią twarzą w twarz
Dodaj komentarz