Otwarty sektor gier wideo i animacji 3D
Branża gier komputerowych jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się na całym świecie. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu realizuje innowacyjny projekt, w którym osoby z niepełnosprawnościami odgrywają rolę bohaterów gier komputerowych i animacji 3D.
Pierwsze gry komputerowe powstały w latach 50-tych XX wieku. Prototypowe produkcje były wówczas wyłącznie akademickim wynalazkiem. Dynamiczny rozwój sektora i szeroko rozumianej branży gier wideo spowodował, że dziś stanowią potężną gałąź globalnej gospodarki.
Uniwersytet młodych wynalazców
Osoby z niepełnosprawnością, młodzież gimnazjalna oraz licealiści w integracyjnym zespole współpracują nad powstaniem specjalnego raportu na temat metodyki pracy z osobami z niepełnosprawnościami przy użyciu systemu motion capture. Technologia „mocap” stosowana jest w produkcji gier komputerowych oraz tworzeniu animacji filmowych. Specjalne urządzenie pozwala przechwycić ruch aktorów i zapisywać go w komputerze. Następnie zapis podkładany jest do wcześniej przygotowanego cyfrowego modelu różnorodnych postaci. Uczestnicy projektu wzięli wcześniej udział w dwóch edycjach warsztatów teatralnych, aby przygotować się do specjalnej sesji i teraz pełnią rolę aktorów i reżyserów.
Projekt „Osoby niepełnosprawne jako aktorzy sesji rejestrowanych przy użyciu systemu motion capture” realizowany jest przez Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu w ramach programu „Uniwersytet młodych wynalazców” Ministerstwa Nauki i Współpracy z Zagranicą ze środków budżetu Unii Europejskiej. Uczelnia podjęła także współpracę z uczniami wrocławskich szkół.
Integracyjny zespół nastolatków stworzy raport dla firm z branży gier wideo
W projekcie biorą udział dwie osoby z Zespołu Szkół Integracyjnych nr 6 we Wrocławiu poruszające się na wózku inwalidzkim, dwoje uczniów Dolnośląskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 13 dla Niewidomych i Słabowidzących oraz dwóch podopiecznych Dolnośląskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 12 dla Niesłyszących i Słabosłyszących we Wrocławiu. W zespole projektowym pracuje również ośmioro nastolatków z Liceum nr III im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu.
W realizację zadania zaangażował się również Paweł Parus, absolwent Dolnośląskiej Szkoły Wyższej i obecnie Prezes Stowarzyszenia Klubu Kibiców Niepełnosprawnych. Efektem wspólnej pracy projektowej młodych naukowców, będzie specjalny raport, którego adresatem będą firmy z branży gier i animacji.
- Chcielibyśmy ogłosić wyniki naszych prac na jednej z branżowych imprez organizowanych pod koniec tego roku - wskazuje dr Jan Stasieńko, dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej DSW. - Zostaliśmy również zaproszeni do przedstawienia projektu na konferencji w Seulu – dodaje opiekun naukowy projektu.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Już jest! Nowy numer „Integracji” w całości poświęcony komfortkom (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
- Świadczenie wspierające. Zespoły najczęściej przyznają między 95 a 100 punktów
Co nowego
- Wniosek o świadczenie interwencyjne przez internet, w placówce ZUS lub punkcie mobilnym
- (Nie)widoczność Potrzeb – ale nie możecie, czy nie chcecie zobaczyć?
- „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” – PZU zachęca do profilaktyki onkologicznej
- PFRON wesprze organizacje pomagające powodzianom
- Polska myśl technologiczna zmienia świat
Dodaj komentarz