Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Na miarę medalu

03.02.2015
Autor: Beata Rędziak, fot. Ewelina Dogońska
Kobieta na wózku przy stanowisku obsługi klienta w salonie Orange

150 placówek bez barier w całym kraju, dokumenty i faktury dostępne dla osób z dysfunkcją wzroku, wybrane modele telefonów komórkowych przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością – to tylko niektóre działania Orange Polska wychodzące naprzeciw potrzebom tej grupy klientów. Za swoją działalność Orange Polska została uhonorowana tegorocznym Medalem Przyjaciel Integracji.

- Podejmujemy się przedsięwzięć niwelujących bariery społeczne w dostępie do usług telekomunikacyjnych i form nowoczesnej komunikacji. Wśród najbardziej zagrożonych są osoby z niepełnosprawnością – uważa Bożena Leśniewska, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Orange Polska. – Odpowiednie dostosowanie salonów jest jedną z wielu rzeczy, które robimy jako firma, i nie wynikają tylko z rozporządzeń, ale z wsłuchiwania się w potrzeby klientów. Po prostu jest to nasza powinność i staramy się ją wypełniać najlepiej, jak potrafimy. Wśród naszych salonów wytypowaliśmy ponad 150 placówek, które przystosowaliśmy do potrzeb klientów z niepełnosprawnością. Staraliśmy się, aby takie placówki znalazły się w każdym mieście na prawach powiatu, w którym mamy salony sprzedaży Orange Polska – dodaje dyrektor Leśniewska.

Dostosowując salony, Orange Polska zrealizowała zalecenia wspomnianego Rozporządzenia Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji (MAiC) w sprawie udogodnień dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, świadczonych przez dostawców usług telefonicznych. Zakłada ono dostosowanie do potrzeb tych klientów m.in. stron internetowych firm telekomunikacyjnych.

Dostępne dokumenty i faktury

W każdym salonie Orange Polska można poprosić o wydrukowanie powiększoną czcionką takich dokumentów, jak: regulamin, cennik czy wzór umowy. Dokumenty mogą być przekazane w formie tekstowej pocztą elektroniczną, na nośniku elektronicznym, na papierze – w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki w ciągu 30 dni od daty zamówienia. Można je składać za pośrednictwem www.orange.pl, Facebooka i poprzez infolinię.

Klient Orange Polska może zamówić fakturę VAT wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług (załącznik do faktury) w alfabecie Braille’a, dużą czcionką lub pocztą elektroniczną w formacie tekstowym. Dużą czcionką i w formacie tekstowym można także otrzymać biling.

- Dodatkową fakturę, załącznik oraz biling przygotowujemy bezpłatnie, jednorazowo lub cyklicznie na podstawie zamówienia złożonego przez osobę słabowidzącą lub niewidomą osobiście, listownie bądź telefonicznie – zapewnia Monika Kulik, ekspert ds. odpowiedzialności społecznej biznesu w Orange Polska.

- Wszystkim naszym Klientom gwarantujemy wygodne formy obsługi. Nowe udogodnienia, które wdrożyliśmy dla osób z niepełnosprawnością, ułatwią im korzystanie z naszych usług i z nowoczesnych technologii w życiu codziennym – mówi Jolanta Dudek, dyrektor wykonawczy ds. obsługi klientów.

Osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać także z odpowiednio przystosowanych publicznych automatów telefonicznych. Ich pełną listę można znaleźć na stronie www.publitel.pl. Z kolei na stronie operatora www.orange.pl oznaczono dedykowane i rekomendowane osobom z niepełnosprawnością telefony stacjonarne i komórkowe.

Orange Polska pracuje też nad ułatwieniem dostępu osobom z niepełnosprawnościami do strony internetowej www.orange.pl. Prace nad dostosowaniem jej do standardu WCAG 2.0 – standardu dostępności, intensywnie trwają od końca 2012 roku. Na bieżąco są prowadzone audyty dostępności, w które są zaangażowani eksperci ds. dostępności i konsultanci z niepełnosprawnościami.

Dialog z partnerami społecznymi

Orange Polska prowadzi dialog z ekspertami i organizacjami zajmującymi się osobami z problemami słuchu, wzroku czy ruchu.

- W przygotowaniu materiałów informacyjnych i szkoleń dla pracowników z obsługi klienta z niepełnosprawnością współpracujemy z Fundacją Integracja. Nowe technologie, wprowadzane przez firmę Orange Polska z myślą o osobach z różnymi niepełnosprawnościami, wpisują się w zapisy Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych – zaznacza Monika Kulik.

- Dla Integracji – eksperta w zakresie niepełnosprawności – Orange Polska jest wrażliwym społecznie przyjacielem naszego środowiska. Cieszy mnie, że firmy dostrzegają potencjał klientów z niepełnosprawnością, otwierają się na ich potrzeby, poznają oczekiwania, uczą się współpracy, właściwej ich obsługi i na co dzień zabiegają, tak jak o innych klientów – podkreślił Piotr Pawłowski, prezes Fundacji Integracja.

Orange Polska została podczas jubileuszowej Wielkiej Gali Integracji, 6 listopada br. w Warszawie, uhonorowana Medalem Przyjaciel Integracji. Medal odebrał Jacek Kowalski, członek Zarządu Orange Polska.

Kapituła Medalu Przyjaciel Integracji wyróżniła Orange Polska za dostrzeganie problemów klientów z niepełnosprawnością oraz skuteczne wdrażanie odpowiednich dla nich produktów i usług przeciwdziałających społecznemu wykluczeniu. Doceniono kompleksowe rozwiązania technologiczne i programistyczne, dzięki którym osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności mają szansę na skuteczną i nowoczesną komunikację. Wrażliwość społeczna Orange Polska może być dla firm i instytucji wzorem odpowiedzialności za osoby z niepełnosprawnością i solidarności z nimi.

Opis wszystkich udogodnień, które mogą być najbardziej korzystne z punktu widzenia osób z różnymi niepełnosprawnościami można znaleźć na www.orange.pl w zakładce „Bez barier”.


Udogodnienia w salonach Orange Polska:

  • swobodny dostęp bez barier architektonicznych,
  • oznaczone stanowisko z niskim biurkiem,
  • możliwość wydrukowania dokumentów powiększoną czcionką,
  • możliwość złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury i dokumentów w pliku tekstowym i w alfabecie Braille’a,
  • możliwość złożenia zlecenia na otrzymywanie faktury powiększoną czcionką,
  • pomoc we właściwym skonfigurowaniu urządzenia,
  • pomoc przeszkolonych konsultantów,
  • wejście do salonu oznaczone jest odpowiednimi symbolami wskazanymi przez MAiC,
  • stanowisko dostosowane do obsługi klientów z niepełnosprawnością jest oznaczone w widoczny sposób.

Lista dostępnych salonów na stronie: www.salony-orange.wp.pl

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas