Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Zapisz się na bezpłatne szkolenie „Uczeń w kryzysie – jak rozpoznać, jak wesprzeć?”

26.04.2022
Autor: inf. pras.
Smutna dziewczyna leżąca na łóżku

Ruszają zapisy na bezpłatne szkolenie dla nauczycieli „Uczeń w kryzysie – jak rozpoznać, jak wesprzeć?”, organizowane w ramach kampanii Forum Przeciw Depresji. Termin szkolenia to 27 kwietnia w godz. 13-16.

Zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz innych pracowników sektora edukacji szkół podstawowych i ponadpodstawowych na bezpłatne szkolenie na temat kryzysów zdrowia psychicznego i depresji wśród dzieci i młodzieży, które odbędzie się w wersji on-line.

Celem szkolenia jest przekazanie rzetelnej wiedzy i praktycznych informacji na temat prewencji kryzysów w obszarze zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, jak również potrzeb dzieci w kryzysie emocjonalnym.

Szkolenie realizowane jest w ramach kampanii społecznej Forum Przeciw Depresji, która została objęta patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego.

Rejestracja

Aby się zarejestrować na szkolenie należy wypełnić formularz dostępny pod linkiem.

Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń. Potwierdzeniem rejestracji jest otrzymanie od organizatorów wiadomości e-mail z informacją o wpisaniu na listę uczestników szkolenia.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Materiały edukacyjne będą dostępne w formie online. Możliwa jest wysyłka materiałów w wersji drukowanej, dla tych uczestników, którzy podczas rejestracji podadzą adres do korespondencji.

Szczegółowy program

Jak rozpoznać nastoletnią depresję? 45 min (+15 min Q&A)

Małgorzata Łuba – psycholożka, trenerka, certyfikowana suicydolożka

Perspektywa psychoterapeutyczna

  1. Epdemiologia: wskaźniki WHO, badanie EZOP II, badania przesiewowe i sondażowe w okresie pandemii
  2. Kryteria diagnostyczne rozpoznania epizodu depresyjnego
  3. Wpływ choroby na funkcjonowanie dziecka
  4. Objawy depresji: specyficzne dla dzieci i dorosłych / specyficzne tylko dla dzieci i młodzieży (z omówieniem na przykładach).

Uczeń z podejrzeniem depresji. Jak rozmawiać z rodzicem? 45 min (+15 min Q&A)

Agnieszka Górecka – Fundacja Edukacji Społecznej pedagożka, terapeutka TSR, trenerka umiejętności psychospołecznych

Przedstawienie perspektywy rodzica, który dowiaduje się, że dziecko choruje na depresję, praca z oporem, motywowanie do podjęcia działań na rzecz dzieci. Wskazanie form pomocy oraz miejsc, gdzie można je uzyskać.

  1. Z czym mierzy się rodzic, kiedy dowiaduje się o podejrzeniu depresji u swojego dziecka?
  2. Skuteczne sposoby prowadzenia rozmowy z rodzicem w oporze
  3. Rola rodzica w procesie zdrowienia dziecka
  4. Omówienie form pomocy (psychoterapia indywidualna, grupowa, rodzinna, farmakoterapia)
  5. Przedstawienie miejsc, gdzie rodzic i dziecko może uzyskać pomoc (proponuję udostępnianie uczestnikom w materiałach poszkoleniowych spisu ośrodków środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży).

Uczeń w pandemii. Jak rozpoznać trudności i wspierać w szkole? 45 min (+15 min Q&A)

Lucyna Kicińska – pedagog, suicydolożka, terapeutka narracyjna i koordynatorka platformy „Życie warte jest rozmowy”. Od kilkunastu lat związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych.

Wpływ pandemii na funkcjonowanie uczniów, najczęstsze zaburzenia psychiczne towarzyszące uczniom, sposoby reakcji tu i teraz (wypowiedzi, techniki), sposoby dostosowania procesu dydaktycznego do potrzeb psychofizycznych ucznia w kryzysie

  1. Omówienie badań (z wykorzystaniem przykładów zachowań) dotyczących wpływu pandemii na samopoczucie i funkcjonowanie edukacyjne uczniów
  2. Wskazanie najczęstszych błędów komunikacyjnych ze strony dorosłego w sytuacji podejrzenia trudności ucznia
  3. Omówienie zasad skutecznej komunikacji dotyczącej kryzysu
  4. Techniki, które warto proponować uczniom przeżywającym trudne chwile w szkole (np. ataki paniki, nadmiernie krytycznych względem siebie, samookaleczających się).
  5. Omówienie dostosowań, które szkoła powinna realizować na rzecz uczniów w kryzysie.

Czas trwania szkolenia: 3 godziny.

Kampania Forum Przeciw Depresji

Forum Przeciw Depresji jest kampanią społeczno-edukacyjną, organizowana przy okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją, począwszy od 2007 r.

Celem kampanii Forum Przeciw Depresji jest realna pomoc osobom chorym na depresję oraz uświadomienie społeczeństwu, że nie jest to stan, który mija, ale choroba, która wymaga wsparcia specjalisty. Dotychczas działaniami edukacyjnymi kampania objęła ponad 15 500 osób, z bezpłatnych konsultacji skorzystało blisko 5000 osób, efekt dotarcia do społeczeństwa z informacjami dotyczącymi depresji jest jeszcze większy, kiedy weźmie się pod uwagę również setki artykułów i audycji na temat depresji w mediach.

Przez cały rok działa strona internetowa oraz fanpage na Facebooku, gdzie na bieżąco umieszczane są wszelkie informacje o Kampanii.

 

 

 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas