Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Victoria’s Secret po raz pierwszy w historii zatrudnia modelkę z zespołem Downa

17.02.2022
Autor: PAP, fot. screen/youtube.com
Sofia Jirau

Sofia Jirau przechodzi do historii jako pierwsza modelka z zespołem Downa, która będzie pracować dla firmy Victoria’s Secret. Słynna bieliźniana marka zatrudniła 25-letnią Portorykankę do kampanii reklamowej swojej nowej kolekcji „Love Cloud”. „Pewnego dnia zamarzyłam o tym, później na to pracowałam, a teraz moje marzenie wreszcie się spełniło” – napisała Jirau w zamieszczonym na Instagramie poście.

Pochodząca z Portoryko Sofia Jirau informację o tym, że dołącza do grona modelek Victoria’s Secret, ogłosiła na Instagramie.

„Pewnego dnia zamarzyłam o tym, później na to pracowałam, a teraz moje marzenie wreszcie się spełniło. Teraz mogę zdradzić wam swój wielki sekret. Jestem pierwszą modelką Victoria’s Secret z zespołem Downa! Dziękuję za to, że zawsze wspieracie mnie w moich kolejnych projektach. Mogę wam obiecać, że to dopiero początek! Pamiętajcie, świat nie ma ograniczeń” – napisała w swoim poście.

Modelka weźmie udział w nowej kampanii reklamowej Victoria’s Secret o nazwie „Love Cloud”.

„Jestem wdzięczna, że stałam się częścią tej inkluzywnej kampanii. To wspaniałe, że marka Victoria’s Secret postrzega mnie jako osobę, która nie ma ograniczeń i której niczego nie brakuje” – dodała Jirau.

Przedsiębiorcza młoda kobieta

25-latka, która ma zespół Downa, karierę w modelingu zaczęła w 2019 roku. Wtedy też uruchomiła swój sklep internetowy „Alavett”, w którym sprzedaje odzież, akcesoria i gadżety. Rok później spacerowała po wybiegu podczas jednego z pokazów w trakcie Nowojorskiego Tygodnia Mody.

Jirau była również inicjatorką hiszpańskojęzycznej kampanii społecznej „Bez ograniczeń”, która za cel stawiała sobie pokazanie, że ludzie z zespołem Downa są w stanie osiągać się rozwijać i osiągać postawione sobie cele. Modelka podkreśla, że chce walczyć ze stygmatyzacją osób z niepełnosprawnościami i udowadniać, że piękno ma rozmaite oblicza.

Naprawa błędów marki

Zatrudnienie Jirau przez bieliźnianego giganta nie powinno zdumiewać. Zarząd firmy stara się podreperować jej wizerunek mocno nadszarpnięty przez głośny skandal z udziałem byłego już dyrektora Eda Razeka. Legendarna i uwielbiana niegdyś przez miliony kobiet marka znalazła się w poważnych tarapatach, gdy na łamach „The New York Times” ukazały się szokujące relacje modelek, które za kulisami pokazów miały padać ofiarą molestowania seksualnego. Skompromitowany szef VS „zasłynął” wcześniej wieloma kontrowersyjnymi wypowiedziami, w których nieudolnie tłumaczył swoją niechęć do zatrudniania modelek transpłciowych oraz plus size.

Teraz producent luksusowej bielizny stara się naprawić dawne błędy. Latem ubiegłego roku ogłoszono rebranding marki, w ramach którego powołano do życia dwie nowe inicjatywy: The VS Collective i Victoria’s Secret Global Fund for Women’s Cancers. Zatrudniono wówczas nowe rzeczniczki – aktorkę Priyankę Choprę i reprezentantkę Stanów Zjednoczonych w piłce nożnej Megan Rapinoe.

- Rozpoczęliśmy niesamowitą podróż, by stać się wiodącym orędownikiem kobiet. A to dopiero początek. Wizja pracy, która wciąż przed nami, dodaje nam energii i uczy pokory – powiedział dyrektor generalny firmy, Martin Waters.

„Love Cloud” z udziałem Sofii Jirau będzie pierwszą pełnowymiarową kampanią marki zorganizowaną przez jej nowego dyrektora kreatywnego Raula Martineza, który objął tę funkcję w styczniu tego roku.

„Love Cloud to przełomowy moment w ewolucji marki. Począwszy od obsadzenia tych niesamowitych kobiet, które ożywiają kolekcję, aż po niesamowitego ducha integracji na planie, ta kampania stanowi fundament nowych standardów Victoria’s Secret” – stwierdził w oświadczeniu Martinez.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas