Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Gdy nie możesz się zalogować: co robić, gdy przepadną nam dane do obsługi konta internetowego

25.01.2022
Źródło: Informacja z banku Paribas, fot. pexels.com
osoba korzysta z komputera i komórki w kawiarni

Numery karty, klienta, PIN, loginy, hasła – by korzystać z bankowości internetowej, potrzebujemy korzystać z wielu różnego rodzaju zabezpieczeń. Może to być problematyczne zwłaszcza dla osób starszych. Co robić, gdy utracimy tego typu dane albo wręcz zostaną one nam skradzione?

Na te pytania odpowiadają eksperci z Biura Rzecznika Finansowego.

 
Skontaktuj się jak najszybciej z bankiem!
 
W sytuacji utraty danych niezbędnych do obsługi rachunku bankowego jego posiadacz powinien skontaktować się ze swoim bankiem, na przykład poprzez infolinię lub odwiedzając stacjonarną placówkę. W ten sposób może odzyskać numer klienta czy ustawić nowy login lub hasło niezbędne do korzystania z usług bankowości elektronicznej.
 
Jeżeli utrata ww. danych jest efektem przestępstwa, to poza zgłoszeniem tego faktu organom ścigania posiadacz rachunku bankowego powinien ten fakt zgłosić do banku, zastrzec dane związane z rachunkiem czy kartą płatniczą. 
 
W przypadku kradzieży dokumentu tożsamości klient powinien zażądać od banku również wpisania zastrzeżenia do systemu “Dokumenty zastrzeżone”. 

Komentarz

  • Zmiana systemu operacyjnego jako rozwiązanie
    Janusz
    26.01.2022, 08:36
    Nie mogę się logować dzięki procedurom bezpieczeństwa, które generują wyjątek przy wejścu na zabezpieczoną stronę. Mój system operacyjny nie obsługuje aktualnego standardu. Stosowane certyfikaty i tak uważam za zbyt słabe zabezpieczenie, które tworzą podziały dla różnych systemów operacyjnych. Z tego się zaloguję, z innego nie.

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas