Gdy nie możesz się zalogować: co robić, gdy przepadną nam dane do obsługi konta internetowego
25.01.2022
Numery karty, klienta, PIN, loginy, hasła – by korzystać z bankowości internetowej, potrzebujemy korzystać z wielu różnego rodzaju zabezpieczeń. Może to być problematyczne zwłaszcza dla osób starszych. Co robić, gdy utracimy tego typu dane albo wręcz zostaną one nam skradzione?
Na te pytania odpowiadają eksperci z Biura Rzecznika Finansowego.
Skontaktuj się jak najszybciej z bankiem!
W sytuacji utraty danych niezbędnych do obsługi rachunku bankowego jego posiadacz powinien skontaktować się ze swoim bankiem, na przykład poprzez infolinię lub odwiedzając stacjonarną placówkę. W ten sposób może odzyskać numer klienta czy ustawić nowy login lub hasło niezbędne do korzystania z usług bankowości elektronicznej.
Jeżeli utrata ww. danych jest efektem przestępstwa, to poza zgłoszeniem tego faktu organom ścigania posiadacz rachunku bankowego powinien ten fakt zgłosić do banku, zastrzec dane związane z rachunkiem czy kartą płatniczą.
W przypadku kradzieży dokumentu tożsamości klient powinien zażądać od banku również wpisania zastrzeżenia do systemu “Dokumenty zastrzeżone”.
Komentarz