Fundusz Dostępności. Czy szkoły niepaństwowe otrzymają pożyczkę na likwidację barier?
Wakacje to w szkołach czas większych remontów. W Polsce oprócz szkół publicznych funkcjonuje coraz więcej placówek prywatnych i społecznych. Czy one też mogą korzystać z pożyczek na likwidację barier z Funduszu Dostępności, obsługiwanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK)?
O wsparcie w likwidacji barier w ramach Funduszu Dostępności mogą ubiegać się nie tylko wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe czy towarzystwa budownictwa społecznego (TBS), ale też instytucje publiczne, m.in. szkoły. Czy w takim razie z tych pieniędzy mogą skorzystać szkoły prywatne lub społeczne?
Istotny katalog uprawnionych
Jak informują nas eksperci BGK, finansowanie poprawy dostępności w budynku szkoły jest możliwe, jeśli wnioskodawcą będzie podmiot znajdujący się w katalogu podmiotów, które mogą wnioskować o pożyczkę, zgodnie z Zasadami Naboru Wniosków dla pożyczek udzielanych przez BGK w ramach Instrumentu pożyczkowego na zapewnienie dostępności budynków, np:
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego posiadające osobowość prawną;
- podmioty w ramach administracji rządowej, m.in. państwowe osoby prawne, w tym jednostki od nich zależne;
- spółki komunalne oraz inne podmioty zależne od jednostek samorządu terytorialnego;
- inne niewymienione powyżej jednostki sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną;
- podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki.
Oznacza to, że zarówno szkoły społeczne, jak i prywatne nie mogą niestety ubiegać się o pożyczkę na likwidację barier z Funduszu Dostępności.
Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Nowy system rezerwacji wizyt w urzędzie miasta
- Codziennie stajemy do walki: z miastenią twarzą w twarz
- Ze wsparciem samej Ewy Pajor. Polki otworzą pierwsze w historii MŚ w ampfutbolu!
- Jesień pod znakiem profilaktyki
- Głos nauczycielski: MEN planuje zmianę sposobu finansowania uczniów z niepełnosprawnościami
Dodaj komentarz