Warszawa: trwają prace przy odbudowie przedszkola integracyjnego na Bródnie
Wykonawca II linii metra rozpoczął właśnie odbudowę integracyjnego przedszkola na Bródnie, które zostało rozebrane w związku z inwestycją. Za blisko 4 mln zł powstanie nowoczesny i komfortowy obiekt dostosowany do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami.
Przedszkole mieściło się przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana już od lat, jednak pod koniec 2018 r. musiało zostać rozebrane na czas budowy stacji metra Bródno. Wówczas to dzieci zostały przeniesione do wydzielonej przestrzeni w budynku szkoły.
Komfortowa przestrzeń dla przedszkolaków
- W przyszłym roku szkolnym mali podopieczni wrócą już do nowoczesnego obiektu. Przedszkole będzie miało trzy oddziały dla 75 dzieci. Za blisko 4 mln zł powstanie parterowy, klimatyzowany budynek o powierzchni niemal 500 m² – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – W obiekcie zostaną uruchomione trzy sale dydaktyczne, każda z nich dostosowana do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami ponieważ placówka będzie dalej działała jako przedszkole integracyjne – dodaje.
Sale dydaktyczne będą również wyposażone w zaplecze sanitarne. Dodatkowo w budynku przewidziano oddzielne szatnie dla dzieci i personelu, pokój dla pedagoga specjalnego/psychologa, pomieszczenia techniczno-magazynowe. Z każdej sali dydaktycznej będzie można wyjść oddzielnym wyjściem na zielony plac zabaw, który powstanie w ramach inwestycji. Atutem będzie również dostępny z zewnątrz węzeł sanitarny dla przedszkolaków przebywających na dworze.
Oddziały integracyjne
Z uwagi na fakt, że to przedszkole integracyjne, w obiekcie przewidziano szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnością, zgodnie z obowiązującymi standardami dostępności. Budynek będzie miał jedną kondygnację, z dogodnym wejściem z poziomu terenu co umożliwi łatwy dostęp i wygodne poruszanie się wewnątrz. Wszystkie posadzki będą antypoślizgowe, a przy każdej sali dydaktycznej będzie toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Inwestorem ww. przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w imieniu i na rzecz którego działa Metro Warszawskie Sp. z o.o. w Warszawie.
Wykonawcą inwestycji jest Konsorcjum: Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S S.A. oddział w Polsce ul. Grzybowska 80/82 w Warszawie (jako lider konsorcjum), Astaldi S. P. A. Spółka Akcyjna oddział w Polsce ul. Sapieżyńska 10a w Warszawie.
Inwestycja będzie prowadzona w ramach projektu „Budowa II linii metra w Warszawie – II etap realizacji odcinka wschodniego-północnego, od szlaku za stacją C18 „Trocka” do torów odstawczych za stacją C21”
Co się dzieje na budowie metra?
Na stacjach odcinka wschodnio-północnego linii M2 trwają intensywne prace instalacyjne i wykończeniowe. Na wszystkich stacjach układane są posadzki, montowane instalacje wentylacyjne, na części ścian pojawiły się już gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Postępują również prace torowe w tunelach i na rozjazdach tuż przed stacją C21 Bródno. Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest na 2022 rok.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.
Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz