„Nim otworzysz usta, pomyśl!”. Kampania społeczna pokazuje moc słowa
Kampanię społeczną pokazującą, że słowo „down”, mimo zwiększającej się świadomości, nadal traktowane jest w kategorii obelgi, przygotowało Stowarzyszenie Sztuka Łączenia wraz z Fundacją Kochaj Mnie Po Prostu.
21 marca w Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa odbyła się premiera spotu pod hasłem: „Nim otworzysz usta, pomyśl!”, promującego akcję. Klip został nagrany przy wsparciu aktorów teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
- „Ty Downie!”, „Twój stary to Down”, „Wygląda jak Down” to niestety wyrażenia, które wciąż nam towarzyszą i ranią nie tylko osoby z zespołem Downa, ale także ich bliskich. Taka kampania chodziła nam po głowie już od dawna i ogromnie się cieszę, że udało nam się ją zrealizować – poinformowała wiceprezes Stowarzyszenia Sztuka Łączenia Aleksandra Niemczyk.
Wzrost akceptacji
Dodała jednocześnie, że celem kampanii jest obniżenie progu akceptacji dla takich zachowań przy jednoczesnym podniesieniu poziomu wrażliwości społecznej począwszy od najmłodszych, a kończąc na dorosłych.
- Jako mama dziecka z zespołem Downa, twardo stąpająca po ziemi jestem bardzo zadowolona, że powstała kampania, która podnosi świadomość społeczną. Przekaz jest bardzo mocny, ale dzięki temu daje do myślenia. Mam nadzieję, że coraz więcej osób zacznie zwracać uwagę na swoje słowa, które potrafią naprawdę bardzo zranić – podkreśliła prezes Fundacji Kochaj Mnie Po Prostu Aleksandra Gładyś-Jakubczyk.
Projekt został dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Świętokrzyskiego.
Budowanie świadomości
- Każde działanie, które służy budowaniu świadomość dotyczącej osób z niepełnosprawnościami oraz walki z ich wykluczeniem i hejtem jest ważne. Cieszę się ogromnie, że jako samorząd województwa możemy pomóc w realizacji takich właśnie kampanii, które pokazują, jaką moc mają słowa i jak bardzo mogą krzywdzić – zaznaczyła wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Renata Janik.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz