Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Pracownicy ZUS przeszkoleni w posługiwaniu się językiem migowym

11.01.2007
Autor: Przemysław Przybylski, Rzecznik Prasowy ZUS
Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Jak podał Rzecznik Prasowy ZUS, osoby z niepełnosprawnością słuchową nie muszą już obawiać się wizyty w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, bowiem pracownicy ZUS zajmujący się bezpośrednią obsługą klientów zostali przeszkoleni w zakresie posługiwania się językiem migowym i obsługi osób głuchoniemych.

51 pracowników sal obsługi klientów wszystkich oddziałów Zakładu poznało 300 podstawowych znaków i zwrotów używanych w języku migowym. W każdym oddziale jest obecnie przynajmniej jeden pracownik, który potrafi porozumieć się w tym języku. Dzięki temu osoby niesłyszące zgłaszające się osobiście do ZUS mogą liczyć na pomoc w załatwianiu wszelkich spraw.

Szkolenie prowadzili przedstawiciele Polskiego Związku Głuchoniemych. 60-godzinny kurs zakończony był egzaminem praktycznych umiejętności.

- Szkolenie naszych pracowników z języka migowego to kolejne działania ZUS na rzecz ułatwiania obsługi klientów niepełnosprawnych. W przyszłym roku planujemy następne kursy, aby doskonalić umiejętności nabyte w tym roku - mówi Grażyna Lisowska, dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS.

Dotychczas Zakład koncentrował się przede wszystkim na usuwaniu barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W większości jednostek wybudowane zostały specjalne podjazdy dla klientów poruszających się na wózkach inwalidzkich, odpowiednio przystosowane zostały toalety, a na parkingach wydzielono specjalnie oznaczone miejsca dla niepełnosprawnych.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas