Konkurs piękności dla niepełnosprawnych kobiet hitem telewizyjnym
Nowy pomysł holenderskiej telewizji, która wcześniej wymyśliła formułę programu „Big Brother”, stał się hitem 2006 r. Zorganizowany przez nią i transmitowany na żywo konkurs piękności dla niepełnosprawnych kobiet cieszył się ogromną popularnością wśród telewidzów. Licencję na program kupili już producenci telewizyjni z USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec.
Producenci programu postarali się, aby jego zapowiedzi zachęciły do oglądania jak największą liczbę widzów: „Czy kiedykolwiek gwizdałeś na widok kobiety na wózku? Przyglądałeś się cyckom niewidomej laski? Flirtowałeś z dziewczyną, która ma trudności z chodzeniem? Jeśli odpowiedź brzmi »nie «, ten program położy temu kres”.
Do programu zaproszone zostały kobiety z widoczną niepełnosprawnością. Zgłosiło się 12 kandydatek. Podczas konkursu transmitowanego na żywo w holenderskiej telewizji publicznej, panie prezentowały się w strojach wieczorowych i kąpielowych, pokazano także krótkie filmy, w których kandydatki opowiadało o sobie i swojej chorobie. Widzowie mieli za zadanie ocenić nie tylko urodę pań, ale także ich charakter i charyzmę oraz to, jak radzą sobie z chorobą.
Program okazał się dużym sukcesem i osiągnął 25-proc. oglądalność. Spotkał się także z poparciem ze strony organizacji osób niepełnosprawnych. W program zaangażował się także premier Holandii Jan Peter Balkenende, który włożył koronę na głowę zwyciężczyni konkursu – 22-letniej Roos Prommenschenckel, cierpiącej na rzadką chorobę mięśni torticollis spasmodica. Z powodu choroby Roos większość życia spędza na wózku inwalidzkim, w pozycji półleżącej i w kołnierzu ortopedycznym.
Stacje telewizyjne, które wykupiły licencję na program, chcą go wyemitować już w 2007 r.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz