Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Nowe przepisy o karcie parkingowej – wyjaśniamy najważniejsze zmiany

02.10.2013
Autor: Beata Rędziak
Źródło: inf. własna

Sejm zmienił przepisy dotyczące kart parkingowych. Za przyjęciem nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym i Kodeksu wykroczeń głosowało 438 posłów, nikt nie był przeciwko, a od głosu wstrzymała się jedna osoba. Tłumaczymy, na czym polegają najważniejsze zmiany.

Procesowi nowelizowania przepisów dotyczących kart parkingowych od początku towarzyszyło wiele kontrowersji, także na naszym portalu. Sam projekt podlegał mniejszym lub większym zmianom, dlatego wyjaśniamy, co Sejm ostatecznie przyjął, przypominając, że nowe przepisy muszą jeszcze zaakceptować Senat i podpisać prezydent.

Poniżej najważniejsze zmiany dotyczące zasad wydawania kart parkingowych:

1.  Kartę parkingową, uprawniającą do parkowania na tzw. kopertach, będą mogły otrzymać osoby ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, a jednocześnie z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności będą mogły otrzymać kartę parkingową tylko w przypadku ustalenia przyczyny niepełnosprawności oznaczonej symbolem 04-O (choroby narządu wzroku), 05-R (upośledzenie narządu ruchu) lub 10-N (choroba neurologiczna).

2. Dla osób do 16 r. ż., które nie mają w orzeczeniu określonego stopnia niepełnosprawności, warunkiem otrzymania karty parkingowej będzie ograniczona możliwość poruszania się.

3. Osoba spełniająca powyższe warunki otrzyma imienną kartę parkingową.

4. Karta parkingowa dla prywatnej osoby będzie wydawana na czas określony, w oparciu o okres ważności orzeczenia o niepełnosprawności, ale nie dłużej niż na 5 lat.

Samochód parkujący na
Parkowanie na "kopercie", fot. Tomasz Przybyszewski

5. Karta będzie wydawana także placówkom, które posiadają samochód do przewozu osób z niepełnosprawnością; w takiej karcie wpisany będzie numer rejestracyjny samochodu, który jest własnością danej placówki.

6. Karta dla placówki wydawana będzie na 3 lata.

7. Organem wydającym kartę parkingową będzie przewodniczący powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.

8. Karty będą zewidencjonowane w centralnej ewidencji, która będzie częścią Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK).

9. Zostanie wprowadzona kara w wysokości 2 tys. zł dla osób, które bezprawnie posługują się kartą parkingową. (np. używają karty na osobę zmarłą).

10. Zostanie wprowadzony obowiązek wyznaczania adekwatnej do wielkości parkingu liczby miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością:
- 1 stanowisko – jeżeli liczba wszystkich miejsc wynosi 6–15;
- 2 stanowiska – jeżeli liczba wszystkich miejsc wynosi 16–40;
- 3 stanowiska – jeżeli liczba wszystkich miejsc wynosi 41–100;
- 4% ogólnej liczby stanowisk, jeżeli liczba wszystkich miejsc wynosi więcej niż 100.

11. Nowelizacja ustawy wchodzi w życie 1 lipca 2014 r. z poniższymi wyjątkami:
- przepis o dodatkowej karze w wysokości 2 tys. za nieuprawnione posługiwanie się kartą parkingową wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia;
- przepis dotyczący wyznaczania miejsc parkingowych wchodzi w życie 1 września 2014 r.;
- przepis dotyczący wprowadzenia centralnej ewidencji wchodzi w życie 4 stycznia 2016 r.

12. Obecnie obowiązujące karty parkingowe stracą ważność 30 listopada 2014 r. W parlamencie trwają jednak prace nad przedłużeniem tego terminu do 30 czerwca 2015 r.


Przeczytaj nasz poradnik, w którym tłumaczymy, kto i w jaki sposób może starać się o nową kartę parkingową.


Zobacz, do czego uprawnia karta parkingowa.


Przeczytaj o kartach parkingowych dla placówek zajmujących się opieką nad osobami z niepełnosprawnością oraz ich rehabilitacją.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • zachowania u marinette mandarykiewicz .
    pusia i azor mandarykiewiczowie
    04.07.2023, 19:36
    odpowiedz na komentarz
  • zachwania u marinette mandarykiewicz .
    pusia i azor mandarykiewiczowie
    04.07.2023, 19:21
    odpowiedz na komentarz
  • zachwania u marinette mandarykiewicz .
    04.07.2023, 19:16
    odpowiedz na komentarz
  • Są nogi, nie ma karty
    Manka
    23.08.2021, 14:19
    Do 16tego roku życia karta córce się należała, kiedy stawaliśmy na komisje w lutym 2018 roku, dostała na stałe symbol 05-R stopień znaczny na stałe. Uznali mądrzy że nie spełnia punktu 9. Dodam ze córka urodziła się z całkowitym brakiem kończyn, a komisja stwierdziła że ma nogi i może chodzić. Kpina i hańba państwa polskiego.
    odpowiedz na komentarz
  • Edward Kóska
    Edward Kóska
    19.09.2020, 10:37
    Czy osoba posiadająca kartę parkingową inwalidy płaci opłaty parkingowe ?
    odpowiedz na komentarz
  • DLACZEGO SKRÓCONO WAŻNOŚC KARTY PARKINGOWEJ
    Janina Drozdowska
    20.07.2018, 10:08
    posiadam znaczny stopień niepełnosprawnosci na stałe poruszam się na wózku .inwalidzkim .Kartę parkingową tez miałam na stałe,Przy wymianie kart mam tylko na5 lat,Dlaczego tak
    odpowiedz na komentarz
  • parkingi płatne
    Piotr Każmierczak
    17.09.2017, 18:56
    Czy karta uprawnia do bezpłatnego parkowania w miastach , gdzie parkowanie jest płatne ?
    odpowiedz na komentarz
  • Karta parkingowa
    M.Polan
    21.01.2017, 14:09
    Skandalem jest że ustawę firmuje Ministerstwo Pracy a nie Ministerstwo Zdrowia co urzędasy z Min.Pracy mogą wiedzieć o zdrowiu .Ja mam przewlekłą niewydolność serca według Nyha 3 i POCHP i też mam utrudnione poruszanie nie trzeba mień uszkodzonych narządów ruchu że by mieć utrudnione poruszanie ten co nie ma nóg a resztę ma zdrowe podjedzie na wózku inwalidzkim ja nie bo nie mam siły że by kręcić kołami tak mi duszno
    odpowiedz na komentarz
  • a co z Kombatantami - inwalidami pktorzy już posiadali takie karty ?
    Kpt .nie podl sł.wojsk. Zbigniew Pawłowski
    16.12.2016, 16:04
    Kombatanci i osoby represjonowane ze względów politycznych za działalność na rzecz niepoległego Państwa Polskiego w latach 1944 -1950 posiadające już takie karty. To jest kolejna represja,
    odpowiedz na komentarz
  • Kopia Karty Parkigowej
    hibiskus1
    25.07.2016, 12:43
    Czy kopia karty parkingowej jest nie ważna czy mogę ją używać jeżeli nie to proszę o przepis i numer tego przepisu
    odpowiedz na komentarz
  • karta parkingowa
    wlodek
    26.04.2016, 13:46
    posiadam karte parkingowa i miedzynarodowe prawo jazdy wydane w USA.wybieram sie do Polski na 3 miesiace;czy mam prawo parkowac jako niepelnosprawny?
    odpowiedz na komentarz
  • Brak miejsca parkingowego
    Maria
    19.04.2016, 10:59
    Maź i ja jesteśmy inwalidami w stopniu znacznym czy przysługiwać nam miejsce parkingowe pod blokiem
    odpowiedz na komentarz
  • oszusci
    xxx
    13.04.2016, 11:33
    a mnie oszukano mówiąc że mam za stare orzeczenie które zostało wydane na stałe ze znaczną grupą kazali wypisać wniosek o ponowną komisje z powodu braku symboli i zabrani mi grupę od tak bez jakiegokolwiek badania co mi po tej karcie jak mam teraz umiarkowany stopień niby na stałe ale to na stałe nic nie znaczy
    odpowiedz na komentarz
  • parking
    sabina
    03.02.2016, 18:05
    Ja mam taki problem.Moja spółdzielnie postawiła dla mojego dziecka znak .ja składałam prośby papiery itd ...i mam znak ale jest ogromny problem -boję się opuścić miejsca bo zlatują się osoby którzy maja karty parkingowe i zajmuja miejsce 3 letniemu dziecku niepełnosprawnemu .Jestem zmuszona szukać parkingu z dala od domu i nosić dziecko na rękach a mam wielkie trudności ponieważ mam rozrusznik serca... spółdzielnia nie pozwala na to bym dzierżawiła te miejsce ,nie chcą zrobić znaku przypisanego do samochodu . Mam wielki problem bo ludzie którzy zajmują moje miejsce i mają kartę -chodzą szybciej niż ja i są tak wredni ze w twarz potrafią powiedzieli że maja gdzieś moje dziecko ,ze mam z dzieckiem nie wychodzić z domu .co mam dalej robić bo nie wiem.Parking mam pod blokiem a z miejsca nie mogę korzystać .
    odpowiedz na komentarz
  • karta parkingowa
    jAN
    07.01.2016, 21:15
    KARTY PARKINGOWE OTRZYMÓJA OSOBY ZWIAZANE Z SRODOWISKIEM LEKARSKIM PAN KTÓRY CHODZI O KULACH ZOSTAŁ POZBAWIONY KARTY A PANI ZUPEŁNIE ZDROWA ZAJEŁA JEGO MIEJSCE PARKINGOWE POD BLOKIEM BO DOSTAŁA KARTE JA JESTEM INWALIDA OD URODZENIA ITEZ MI ODMOWIONO KARTY CHANBA
    odpowiedz na komentarz
  • osoby pokrzywdzone
    Bolesław
    25.10.2015, 19:05
    Wszystkie osoby,które zostały pokrzywdzone zabraniem karty parkingowej,a posiadają dokumenty z poprzednich komisji z orzeczeniem na ,,stałe''powinni zrobić kserokopię dokumentów i przesłać na adres; Rzecznik Praw Obywatelskich Aleja Solidarności 77 00-090 Warszawa jego obowiązkiem jest sprawę podać do Trybunału Konstytucyjnego,o cofnięciu praw nabytych.
    odpowiedz na komentarz
  • dora
    Dorota
    08.09.2015, 15:31
    Moja corka ma orzeczenie i symbol 04-O i odmówili i orzecznik odmówił nam kare parkingową.
    odpowiedz na komentarz
  • weryfikacja karty parkingowej
    Skot
    01.09.2015, 21:41
    Ja także mam umiarkowany stopień niepełnosprawności i symbol 05-R na stałe. Czytam nowe przepisy o karcie parkingowe i albo jestem ciemna albo nie czytam ze zrozumieniem, ale jak dla mnie to nie ma mowy o ponownej komisji a jednak kazano mi wypełnić nowy wniosek na komisję. Jakaś bzdura! Przecież można zmieniać kartę weryfikując poprzez wezwanie niepełnosprawnego, istnieje przecież ewidencja wydanych kart i wyjdzie prawda, czy osoba jeszcze chodzi po tym świecie. Jeśli ktoś nie mógłby osobiście to urzędnika wysłać do niepełnosprawnego, tak jak przy spisie powszechnym. Karta parkingowa nie jest wcale jakimś luksusem i należy się niepełnosprawnym tylko nam tyle pozostało. Znam gościa, który ma stopień znaczny- miał raka gardła a tak poza tym to nogi ma zdrowe i ręce a kartę ma.
    odpowiedz na komentarz
  • ...jak to w Polsce, miało być dobrze
    Bogusław Klimsa
    25.07.2015, 15:24
    Wprowadzenie i zmian uciążliwości związane z nostryfikacją kart, bardzo mało zajmowaniu miejsc przez uprawnionych zmieniło. Nadal stoją wypasione bryki z jakimiś pomiętolonymi i niewyraźnymi niebieskim karteluszkami za szybą. Mimo, że istnieje ostry przepis, wysokie mandaty nikt tego ( Policja i Straż Miejska) nie kontroluje, więc taki bandyta bez strachu zajmuje niepełnosprawnemu miejsce. Od dzisiaj wzywam koleżeństwo, osoby towarzyszące by w takich przypadkach wykonywały telefonem fotkę i wysyłały ją na adres mejlowy: stopagresjidrogowej@lu.policja.gov.pl . Może to coś pomoże? Bogusław z Wrocławia
    odpowiedz na komentarz
  • karta parkingowa
    urszula
    25.06.2015, 14:34
    A ja mam córkę lat 20 niepełnosprawną umysłowo, i nie jest to jej jedyne schorzenie, która nie wsiądzie do autobusu, nie przejdzie ze mną więcej niż 100 metrów , ma takie fobie i co ja j moge zrobćc ? według nowych zasad karta jej się nie należy , a ja pod własnym blokiem nie mam teraz gdzie stanąć, Tak to w tym kraju jest ,że za to że jest dużo oszustów to zabieżmy prawa komu sie da.
    odpowiedz na komentarz
  • karta parkingowa
    Andrzej
    15.06.2015, 13:40
    takie dziadostwo to tylko w Polsce. pOsły umieją zdobywać kasę tylko na najsłabszej grupie społecznej a górnikom dają ile zażądają .Zbliżają się wybory i ja tym politykierom wystawie laurkę
    odpowiedz na komentarz
  • karty parkingowe na nowo?
    krakus2
    22.04.2015, 16:35
    Wszyscy którzy zostali pozbawieni takiej karty na tej weryfikacji a posiadają dokumenty z poprzednich komisji z orzeczeniem,, na stałe " powinni się zrzeszyć w większe grupy i wnieś sprawę do sądu i na pewno sprawę wygrają.
    odpowiedz na komentarz
  • karty parkingowe
    niepełnosprawny
    17.04.2015, 17:16
    nareszcie mam nadzieje ze nowe karty bedą wydawane tylko osobom niepełnosprawnym i to po jednym egzemplarzu bo do tej pory 85 % to osoby zdrowe a nawet mają po trzy karty dla całej rodziny dużo kart maja handlarze autami i parkują na krzywy ryj na całej ulicy. a prawdziwi niepełnosprawni nie mają gdzie nie rozumiem ich obaw i narzekań ze muszą iścći wyrobić nowa tak jest w moim mieście kaliszu.
    odpowiedz na komentarz
  • Karta parkingowa i niepełnosprawność.
    helenas58@wp.pl
    12.04.2015, 18:15
    Mam orzeczenie o niepełnosprawności i drugi stopień niepełnosprawności wydane na stałe. Mam też kartę parkingowątak samo wydaną, ponieważ zmienił się przepis wydawania karty,więc czy mogę spytać, czy jeśli ja mam orzeczenie o niepełnosprawności, to muszę mieć drugie orzeczenie aby dostać kartę parkingową. Chodzę na protezie całej. helenas58@wp.pl.
    odpowiedz na komentarz
  • Tak, prawo działa wstecz, takich mamy posłów
    Michał @ wspomagam.org
    08.03.2015, 09:01
    Proponuję się po prostu zastanowić na kogo się głosuje. Jak widać osoby, które powinny być zainteresowane dobrem ON bo same są niepełnosprawne, podczas głosowań mają to gdzieś. Proste? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Proste? Można było kwestię kart rozwiązać tak, żeby nie karać niepełnosprawnych. Niestety większość organizacji działających w imieniu ON przyklaskiwała takim właśnie zmianom, gdzie jak w ZUSie ludzie teraz "cudownie" zdrowieją, odbiera się prawa nabyte (bezterminowa karta parkingowa) itd.
    odpowiedz na komentarz
  • Karty a komisje
    Mariusz
    06.02.2015, 19:48
    Mam ważne orzeczenie spełniam kategorie byłem na komisji aby wymienić kartę miałem od 10 lat siedzi sobie lekarz za biurkiem chcę mu pokazać zdjęcia na płycie nic nie interesują jakie leki biorę nie bada jak to nagle ozdrowiałem .Teraz muszę zrezygnować z któryś leków aby dojechać na rehabilitację do lekarza zapłacić za kartę postojową albo kombinować gdzie postawić sam. żeby nie płacić .Tak jest w starostwie w Olsztynie .Wyjaśni ktoś proszę
    odpowiedz na komentarz
  • Prawo nie może działać wstecz
    Zdziwnona
    04.02.2015, 13:12
    W maju 2014r. uprawomocnił się wyrok SR przyznający kartę parkingową i grupę na trwałe, a od lipca ustawa zmienia wyrok? Czyli prawo działa wstecz, bo teraz PZON każe stawać na komisję i od nowa będzie procedował? A wyrok sądu - prawomocny idzie do kosza?
    odpowiedz na komentarz
  • karta dla innej osoby
    Maria
    05.01.2015, 09:52
    Czy mogę uzyskać kartę dla osoby,która wozi mnie do lekarza i na rehabilitację? Poruszam się na wózku
    odpowiedz na komentarz
  • Komisja jednoosobowa
    Przedemerytka
    17.12.2014, 14:50
    Jestem osobą starszą posiadam stopień umiarkowany na stałe, posiadam kartę parkingową ponieważ jestem po wypadku . Od 2003 r. mam problem z kręgosłupem, rano mam problem z wstawaniem, później biorę tabletki p/ bólowe. No i nie dostałam karty parkingowej, mało tego lekarz, który mnie przyjął jako komisja orzekł, że należy mi się stopień lekki. Czy można zmienić stopień z umiarkowanego na stałe na lekki. Bo nie chcą dać karty?
    odpowiedz na komentarz
  • Nowa Karta
    rencista
    13.12.2014, 09:46
    Widac ze panstw polskie uwielbia karac,to jest podstawa zeby nie stracic,na domiar wszystkiemu karta na 3 i 5 lat a nie na stale ,przeciez za tym wszystkim stoja oplaty ktore maja zasilic budzet panstwa,no coz rzad dba o swoich poslow zeby mieli na przejazdy.Jezeli szukacie pieniedzy to zacznijcie od siebie urzedasy.
    odpowiedz na komentarz
  • Dlaczego karty stare sa wazne do konca czerwca 2015
    Ludwik
    07.12.2014, 12:44
    Zalatwilem sobie nowa karte.Wniosek zlozylem w czerwcu a odebralem karte 7 pazdziernika.Mam 92 lata,za kazdym razem stracilem po 2 godziny.Co spowodowalo ze zmieniono waznosc kart??? Nieudolnosc administracji??? Comaja powiedziec ludzie ktorzy zalatwiali wszystko o czasie.Jakie prawo jest uchwalane 7 dni po zakonczeniu poprzedniej ustawy??? U nas administracja pracuje zle.Dotyczy to rowniez uprawnie dla kombatantow jezeli chodzi o lekarzy. To niejest ladne.
    odpowiedz na komentarz
  • Nie wszystkie choroby zostały uwzględnione.
    andrzej.w_k@onet.pl
    14.11.2014, 20:33
    Jestem osoba niepełnosprawna z uwagi na zaburzenia Błędników. Poruszam sie przy pomocy laski. Mam oznaczenie niepełnosprawności 03-L. Nie jest ten symbol uwzgledniony. Jak mam postąpic zeby być zgodnie z prawem i otrzymać jednak karte parkingowa. Obecnie zgdnie z orzeczeniem mam ja bezterminowo
    odpowiedz na komentarz
  • Proszę o odpowiedź
    C'est moi , włocławek
    10.11.2014, 22:31
    Czy osoba ze stwierdzoną chorobą nowotworową ( lecząca się dożywotnio chemią) i związanymi z tym powikłaniami ogólnoustrojowymi jest zdrowa czy w jakimś stopniu niepełnosprawna ?
    odpowiedz na komentarz
  • Proszę o odpowiedź
    włocławek
    10.11.2014, 22:30
    Czy osoba ze stwierdzoną chorobą nowotworową ( lecząca się dożywotnio chemią) i związanymi z tym powikłaniami ogólnoustrojowymi jest zdrowa czy w jakimś stopniu niepełnosprawna ?
    odpowiedz na komentarz
  • UZDROWILI MNIE
    Jak tak można?
    26.10.2014, 13:11
    Sorry.....a co z takimi ,którzy mieli załatwiane karty .Jest masa ludzi z symbolem 05-R,nie jeżdżą na wózkach ,nie chodzą o laskach,a jeśli to tylko na komisję wstawiają się z laskami. Mam stopień znaczny,chore narządy ruchu, karty mi teraz nie przyznano.Myślę,że nie dając mnie bardzo chorej osobie,orzecznicy trzymają rezerwę dla "swoich"Znam taki przypadek...osoba pracuje ma się dobrze,kartę ma na stałe,zapewne z symbolem 05-R ,teraz tylko sobie ją odnowi i śmieje się z takich jak my.... Co Wy na to? Jaka tu sprawiedliwość?
    odpowiedz na komentarz
  • Komu te wpisy
    borzoi
    30.09.2014, 16:48
    Kto to czyta te wpisy. Szkoda czasu i prądu. Jarek Ty nas zbaw.
    odpowiedz na komentarz
  • karta parkingowa
    Zainteresowany
    05.09.2014, 14:22
    Co za pomysły maja ci co stanowią prawo Posiadam na stałe stopień umiarkowany ze wskazaniem na narząd ruchu i teraz żeby dostać kartę parkingowa to muszę znowu stawać na komisję o orzekaniu żeby stwierdzi czy mi się należy czy nie jest to jawne podważanie komisji która mi przyznała stopiń na stałe z e wskazaniem na niesprawność kończyny dolnej niedowład . To są rzeczy które mogą się wydarzyć tylko w Polsce. O co tu chodzi chyba żeby jak najmniej ludzi znowu zbierało dokumenty i stawało na komisji. Panowie posłowie za czym coś zrobicie to się 2 razy zastanówcie .
    odpowiedz na komentarz
  • Nowa karta parkongowa 2014
    korbacz1
    04.09.2014, 17:19
    Co zrobić jeśli do dnia 04 wrseśnia 2014r Miejski Zespól d/s Orzekania o Niepełnosprawności do dnia dzisiejszego nie otrzymał nowych kart parkingowych dla osoby niepełnosprawnej. Tak jest w Jaworznie woj.śląskie. Miały być wydawane od 1lipca br. To jest skandal, że po roku od uchwalenia przepisu rząd RP nie zapewnił prostego w istocie dokumentu, który ma ułatwiać życie chorym ludziom
    odpowiedz na komentarz
  • nowe wymagania dot. kart parkingowych
    AN
    29.08.2014, 14:06
    Nie mam nic przeciwko weryfikacji zasadności przyznawania kart parkingowych. Ale jak zwykle z realizacją nowych przepisów jest horror. To czego wymagają w Olkuszu - może wszędzie? - jest wręcz kurizalne! Mój brat od 5 lat nie ma obydwu nóg. Okazuje się, że orzecznikowi nie wystarczy zobaczenie tego człowieka z tymi kikutami! Musi tułać się po przychodniach dla wypełnienia jakichś nikomu niepotrzebnych papierów. Podobnie ma się sprawa z moją znajomą, która jest sparaliżowana od 38 lat! Ja mam trochę lepiej, bo z trudem,ale jakoś poruszam się o kuli. Od szeregu lat leczę się za własne pieniądze w prywatnych przychodniach, a teraz będę zajmować potrzebującym miejsce w kolejce do lekarza. Posiadana dokumentacja (zdjęcia, wyniki USG, opinie opisowe) nie wystarczą?
    odpowiedz na komentarz
  • prawo działa wstecz?
    wybe
    24.08.2014, 21:17
    Dobrze,że nie każą mi wrócić z emerytury do pracy tak jak działa ustawa, która zabiera uprawnienia przyznane bezterminowo. Wystarczyło zaostrzyć kontrole korzystania z kart. Takie cuda tylko w PL !!!!!!!!!!
    odpowiedz na komentarz
  • Panstwo prawa???
    23.08.2014, 02:53
    Dziwie się niektórym komentarzom,bardzo łatwo jest ukrócic kombinację z kartami poprzez uaktualnienie zdjecia ,podpisu i sprawdzenie Peselu, ale uniważnienie dokumentu wydanego bezterminowo?? i niektórzy popiertaja ten fakt? to unieważnic prawa jazdy bo egzaminy sa juz inne,rowniez matury bo tez co innego obowiazuje teraz.Prosze sie nad tym zastanowic bo popierając ten precedens popieramy zufanie do PANSTWA!!!
    odpowiedz na komentarz
  • Jaki w tym jest sens ?
    Tytanowa kobieta :)
    21.08.2014, 12:03
    Witam. Skoro mam orzeczenie o st. umiarkowanym przyznane na stałe to w jakim celu mam stawac ponownie na komisje ? przecież to jakiś absurd !!! Tegoroczne zmiany w przepisach są poprostu śmieszne. Najpierw fikcyjny 7-godzinny czas pracy, teraz karta parkingowa ... czego możemy się jeszcze spodziewać ???
    odpowiedz na komentarz
  • Nowa karta i
    ynio
    08.08.2014, 22:04
    ...nowi inwalidzi. Oby było mniej kombinatorów, którym się wydaje że mu się należy karta parkingowa, bo ma odpowiednią ilość lat na karku i w krzyżu go strzyka .Rykniesz takiemu na ulicy, że ktoś mu samochód obtarł na parkingu to z prędkością światła jest przy swojej czarnej z dodatkiem chromu bryce . Do bryki dopada w czasie dwóch sekund a na komisji to do gabinetu wchodzi na kolanach i z trzema laskami . W wózek nie inwestuje bo ryzyko jest że nie zwrócą . Malowanym niepełnosprawnym mówię nie !!!!
    odpowiedz na komentarz
  • WSTYD MI ZA WAS !!!!
    29.07.2014, 19:37
    Wstydzę się za naszych POSŁÓW ,,,,,,,,,,,lepszą alternatywę wymyśliłoby dziecko. Mam nieuleczalną chorobę - po radio i chemioterapii, po zawale i wiele niewidocznych chorób,po 8 operacjach.Jednym słowem jestem WRAKIEM , INWALIDĄ !!!!!!!!!!! A Wy POSŁOWIE zabieracie tak chorym ludziom karty ? ,ja po przejściu 10 metrów opadam z sił,potrzebuję pomocy drugiej osoby,Pacjenci po przebytym zawale serca należą do grupy ZAGROŻONEJ kolejnymi problemami sercowo-naczyniowymi nie wspomnę o chorobie nowotworowej i do końca życia muszą przyjmować leki. W tej kwestii wypowiadała się też pani Agnieszka, która pracuje w jednym z zespołów orzekających: „Uważam, że przepisy dotyczące otrzymania takiej karty (...) powinny być zaostrzone. Karta parkingowa winna być wydana osobie, która ma znaczny problem z poruszaniem się – nie tylko wózek, kule, balkonik, laska, ale też po ciężkich chorobach serca” Ile w Jej słowach jest sensu i zrozumienia drugiego człowieka . Ta Pani w przeciwieństwie do Was Posłów- nie patrzy na swoją PRYWATĘ!!!!!!!!!!!!!!! Posłowie gdzie Wy macie sumienie ? Zapomniałam tacy,ludzie sumienia nie mają , skoro nam bardzo chorym odbierają co się da.Macie ciepłe posadki ,trzymacie się koryta, i żerujecie jak nie na rencistach to na emerytach,teraz zabraliście się za osoby niepełnosprawne i bardzo chore.Zapraszam przyjedźcie ODETNIJCIE mi NOGI - by wszyscy widzieli WIDOCZNE INWALIDZTWO !!!!!! , bo jak dotąd mam to kalectwo ukryte.Zmuszacie ludzi chorych do ponownego wstawiania się na KOMISJĘ-narażacie nas ponownie na stres , gdzie w moim przypadku z góry wiadomo ,że są mi w stanie zabrać stopień znaczny i dodatek pielęgnacyjny ,za który to kupowałam leki,bo emerytury mam tylko 550 zł,a pan Poseł ile? i pan marzy o PARLAMENCIE? Może mi pan w jakiś sposób teraz pomoże co? A jakie daliście pole do popisu PRZEWODNICZĄCYM KOMISJI,,,,tu przegięliście bardzo !!!! Poroniony pomysł.Kto to wymyślił? I Pan się mieni POSŁEM ? , a MINISTER PRACY .....podpisuje się pod tym ,i ręka Mu nie zadrży!!!!!!!!!!! Panowie Bóg się o Was pyta?i kiedyś za to staniecie przed Nim. Przecież,inwalidztwo nie musi być koniecznie widoczne.nie wzięliście pod UWAGĘ LUDZI ZAGROŻONYCH (...).WSTYDŹCIE się , bo ja się za Was WSTYDZĘ i to bardzo - BARDZO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-( Proszę mi teraz pomóc- bo po rozmowie z przewodniczącym takiej komisji wiem , że takiej karty nie otrzymam,a była mi niezbędna.Czy nie ma poprawki do ustawy? ......powinna się pojawić-bo z wypowiedzi lekarza wiem ,że ludzie po zawale są ZAGROŻENI-nie wspomnę o chorobie jaką jest RAK !!! Zapewne nie chciałby Pan Poseł być dotknięty tymi chorobami...............NAJWIĘKSZĄ ZBRODNIĄ NA ŚWIECIE jest DOBIĆ BARDZO CHOREGO !!!!!!!!!!!!! Wy to zrobiliście - dobiliście mnie - jak mam Wam dziękować ? jak Was teraz nazwać ? jestem tak zdeterminowana ,jeżdżę na kontrole bardzo daleko wstaję o 3 rano żeby dojechać i zaparkować samochód-teraz będę zmuszona drałować na nogach bez sił ,aż padnę na pysk ,bo tego chcą MĄDRZY POSŁOWIE !!!!!!!! Pozdrawiam życzę uchwycenia się swoich STOŁKÓW i kurczliwie trzymania się ich,bo stołki są chwiejne!!!!!! Co Panowie na to.....zbliżają się WYBORY.................WSTYDŹCIE SIĘ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A My niewidoczni inwalidzi zrzeszymy się !!!!!!!!!!!!!!! Rozważcie tą poprawkę-dla wielu jest zbawienna. Serce to najważniejszy organ w życiu człowieka Czy Wam to obojętne ? Pan nawet internautom nie odpowiada,a jeśli już to bardzo ZDAWKOWO !!!!!!! Tak robi poseł?Pan nas broni?Pan tylko przyklaskuje innym-zachowujecie się niczym KLAKIERZY !!!!!!!!!!!!!pewnie i za to macie niewąską dietę ? Nie widoczny inwalida
    odpowiedz na komentarz
  • Prawo wstecz
    Ewa
    23.07.2014, 18:20
    Popieram wcześniej wypowiadających się. Czy my musimy dodatkowo chodzić po urzędach i wysłuchiwać niemiłych wypowiedzi. Bez zapoznania się z chorobą i możliwościami poruszania się Pan wypowiada się, że i tak nie będzie karty parkingowej. - odstraszanie ludzi aby nie mieć pracy i leniuchować. Oj Ci co ustalają prawo chyba nie tak powinno być. Za dużo kart w obiegu? łatwo można to było wyeliminować a nie ciągać nas po urzędach. Więcej kontroli - kto wykorzystuje karty i czy we właściwym zakresie. A jeżeli ktoś miał przyznane orzeczenie na stałe i przy tym wydaną kartę parkingowa również na stale to czy powinno się zabierać? Orzeczenie na stałe już chyba samo mówi za siebie. Ale idzie w tym kierunku aby najlepiej wszystko zabrać i utrudniać życie niepełnosprawnym. Najlepiej łatać budżet państwa w prosty sposób. Za karty trzeba będzie płacić co pięć lat Zamiast pomóc niepełnosprawnym to się im zabiera. A ponadto kłopoty zdrowotne często uniemożliwią dopominanie się o niezbędne i pomocne uprawnienia. Wszystko już zniechęca i chyba o to chodzi.
    odpowiedz na komentarz
  • Witam
    21.07.2014, 00:12
    ,,,,nie wiem co teraz będzie ze mną,karta była dla mnie zbawieniem.Jestem nieuleczalnie chora,po 8 operacjach,przepuklina kręgosłupa szyjnego,zwyrodnienie kolan i kręgosłupa-nie da się spać ani chodzić.Było mało wszystkiego,więc złapał mnie zawał !!!!!!!!!! mam stopień znaczny ,ale lekarz zaznaczył tylko symbol O9-M (widocznie nie czytał moich dokumentów-nie dziwie się na tylu chorych ,mógł przeoczyć).........Jestem wrakiem...........zabiorą mi to co mi najbardziej potrzebne było w życiu.Wstyd mi za tych co zmiany wprowadzili !!! Ludzie czy Wy się Boga nie boicie,,,,,,,,,,,,,,macie ciepłe posadki , a ja się miotam ,między ŻYCIEM ,a Śmiercią...............pozdrawiam
    odpowiedz na komentarz
  • to tylko jest tak w Polsce
    Ryszard
    14.07.2014, 20:31
    Na początku maja stanąłem na kinomisję i otrzymałem, stopień umiarkowany z kartą parkingową. W starostwie piwidzieli że nie wydadzą takiej karty bo od lipca będzie wydawać Zespół Orzekania o Noepełnosprawności. 14.07- jeszcze w Zespole nic nie wydają bo niwiedzą do końca jak to z organizacją i przepisami, po drugie pani która wydaje druki oświadczyła że takiej karty napewno nie otrzymam, więc poco składam dokumenty i poco opłaciłem za kartę. nic nie przjęła mówiac że może pod koniec sierpnia coś będzie więcej można się dowiedzieć, lecz na pewno ponownie będę musiał stawać na komisję w sprawie karty. Nie jest to kompletny idiotyzm, cofać decyzję wstecz. Nic dodać nic ująć - jaki rząd takie i decyzje, a miało być lepiej dla niepełnosprawnych. Zauważył w trakcie rozmowy pewien pan ze stopniem umiarkowanym i kto wie czy nie słusznie. Po co wydaje się decyzje o zgłaszaniu chorób do Wydziału Komunikacji i kart dla znacznego stopnia grupy, jak taka w orzeczeniu jest już największym zagorżeniem w ruchu drogowym, udogodnić owszem ale wszystko z rozumem i dla jednej i drugiej grupy. A oto już otrzymujemy tu na dole decyzję nie dosyć że odrazu odmowną, to jeszcze z bardzo wielkim opuźnieniem. NASZA WŁADZA - jak mówią tylko do wyborów.
    odpowiedz na komentarz
  • jak prawo wraca do tyłu
    kręgosłup
    11.07.2014, 22:30
    brak słów co w tym sejme ustalają do tyłu powinni sami przezyc to co osoby niepelnosprawne To trzeba samemu przejść by zrozumieć chorego.to dodatkowa robota dla lekarzy i tak papiery mają cały czas w rękach zamiast badać pacjenta.Gratuluje dowalenia pracy lekarzom a chorym nerwów w kolejkach.
    odpowiedz na komentarz
  • Ponawiam pytanie:
    Baśka
    11.07.2014, 17:36
    Jakie są kryteria orzekania o znacznie utrudnionej możliwości samodzielnego poruszania się??
    odpowiedz na komentarz
  • Kolejny bubel prawny
    Marek
    11.07.2014, 13:25
    Mam orzeczenie na umiarkowany stopień niepełnosprawności 05 R na stałe łącznie z pkt. 9, że spełniam przesłanki ustawy Prawo o ruchu drogowym i co z tego w bydgoskim Powiatowym Zespole ds Orzekania o Niepełnosprawności dowiaduję się, że powtórnie muszę stanąć przed Komisją Orzekają przedstawiając zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia i zgodnie z otrzymaną informacją nie wiadomo czy będę miał dalej umiarkowany stopień niepełnosprawności na stałe. Jak to jest, że w tym samym oddziale jedna komisja może podważyć orzeczenie drugiej komisji?
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas