Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Poznań: Przedszkole otwarte na autyzm

16.05.2013
Źródło: inf. prasowa

Od września br. o najmłodszych mieszkańców Poznania z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi troszczyć się będzie Przedszkole Integracyjno-Terapeutyczne Miś. Placówka ogłosiła właśnie nabór na rok 2013/2014.

Przedszkole oferuje miejsca przede wszystkim dla dzieci pełnosprawnych, ale swoją propozycję kieruje także do dzieci z zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnością, a w szczególności ze spektrum autyzmu i całościowymi zaburzeniami rozwoju. – Realizując założenia edukacji włączającej, zapewnimy wszystkim dzieciom, niezależnie od ich zdolności i poziomu ich rozwoju psychofizycznego, opiekę i edukację dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb. Proponowane w przedszkolu rozwiązania dydaktyczne i terapeutyczne opieramy na badaniach i założeniach naukowych, a także na wieloletnim doświadczeniu naszych specjalistów – mówi dr Justyna Leszka, dziekan Wyższej Szkoły Edukacji Integracyjnej i Interkulturowej oraz opiekun merytoryczny Przedszkola Miś.

Placówka będzie realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego, a dodatkowo także oferować różnorodne zajęcia wspierające rozwój, między innymi zajęcia logopetyczne i teatralno-ruchowe, karate, arteterapię, dogoterapię, naukę czytania metodą sylabową, integrację sensoryczną oraz zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub z opóźnionym rozwojem mowy. Kadra Przedszkola Miś to nie tylko wykwalifikowani opiekunowie i terapeuci, ale także grupa specjalistów ich wspomagających: neurolog, psycholog, pedagog, logopeda, rehabilitant, terapeuta SI i dietetyk.

Przedszkole Miś wyróżnia to, że zajęcia terapeutyczne dla dzieci autystycznych będą prowadzone w oparciu o metodę neurobiologiczną prof. Jagody Cieszyńskiej ze szkoły krakowskiej. Placówka od września będzie także diagnozować dzieci pod kątem autyzmu. – Wiek przedszkolny jest bardzo intensywnym okresem rozwoju dziecka. Wtedy właśnie wyjątkowo istotne jest wspomaganie jego rozwoju i wrażliwość na wszelkie ewentualne zaburzenia. Wczesne rozpoznanie na przykład ryzyka dysleksji bądź zaburzeń lateralizacji pozwala dziecku uniknąć w wieku szkolnym tak powszechnych zaburzeń, jak dysleksja czy dysgrafia – dodaje dr Justyna Leszka.

Dla wszystkich rodziców chętnych, by zapisać swoje dziecko do Przedszkola Miś, organizowane są bezpłatne konsultacje. Na spotkanie z dr Justyną Leszką – logopedą i terapeutą – można umówić się telefonicznie pod numerem: (61) 222 54 38.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas