Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Dzieci niegrzeczne

06.03.2013
Źródło: inf. własna

Prezentujemy książkę, która podejmuje bardzo trudny, wręcz bolesny dla wielu rodzin temat, jakim jest agresja i agresywne zachowania u dzieci. Wydawnictwo niesie istotne przesłanie, że żadne dziecko nie rodzi się złe, a my, dorośli, możemy je ochronić przed życiowymi konsekwencjami.

Omawiana publikacja – „Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka” – przedstawia nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także praktyczne, realizowane programy terapeutyczne.

 Całość powstała pod redakcją dr. n. med. Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo- behawioralnego, superwizora dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat pracuje on z dziećmi i młodzieżą z problemami rozwojowymi, psychologicznymi i psychoterapeutycznymi – zarówno jako lekarz, jak i psychoterapeuta. Jest współautorem dwóch książek na temat ADHD. Specjalizuje się nie tylko w diagnozie i leczeniu ADHD, ale także w terapii poznawczej i behawioralnej.

„Postaraliśmy się, by książka kompleksowo i jak najbardziej praktycznie przedstawiała problem trudnych zachowań, agresji i zaburzeń zachowania, począwszy od obrazu klinicznego, wyników badań, sposobu prowadzenia diagnozy, poprzez budowanie kompleksowego modelu pomocy, prowadzenie terapii do trudności w pracy z takimi pacjentami w szkole, świetlicy terapeutycznej czy domu dziecka. Dla mnie ważne jest, że opisywane w tej książce praktyczne programy nie są jedynie wynikami badań akademickich, ale realnymi działaniami, które prowadzonymi w polskiej rzeczywistości, dającymi zauważalne, pozytywne efekty – zapewnia we wstępie redaktor naukowy dr Artur Kołakowski.

Zapewnienia wydawcy

Dzięki lekturze książki wszyscy, którzy mają kontakt z tzw. „trudnymi” dziećmi, zyskają realne wsparcie i pomoc, a w efekcie – pomogą najbardziej potrzebującym dzieciom.

Psycholodzy i psychoterapeuci poznają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych. Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem – np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka.

Kolejną grupą, która odniesie korzyść z lektury książki, są nauczyciele. Poznają oni efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem bullingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych. Pracownicy placówek wychowawczych dowiedzą się zaś, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu.

Rodzice dowiedzą się, z czego wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować z nimi bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi. Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo-psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania.

Patronat medialny nad książką sprawują: Polskie Towarzystwo ADHD, Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej, Reedukacja.pl, ADHD.org.pl, Stowarzyszenie Niezwykłe Dzieci, Stowarzyszenie Akceptacja, Poradnia "Poza schematami".


„Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka”, red. naukowa: Artur Kołakowski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2013


Uwaga! Otrzymaliśmy dwa egzemplarze książki, które czytelnicy magazynu „Integracja” będą mogli zdobyć w konkursie telefonicznym, organizowanym tradycyjnie w każdym nowym numerze.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas