Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Ogłoszono wyniki drugiej edycji konkursu „Bank Dostępny”

16.12.2005

W piątek 16 grudnia 2006 r. zostały wręczone nagrody w II edycji konkursu „Bank Dostępny”, zorganizowanego przez Narodowy Bank Polski i Stowarzyszenie „Otwarte Drzwi”. Celem konkursu było wyłonienie i nagrodzenie banków, które są najbardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych i starszych.

Laureatami konkursu w poszczególnych kategoriach zostali odpowiednio:
- Mały Bank (do 10 oddziałów) – Punkt Obsługi Klientów przy ul. Tarnowskiej 169, nowosądeckiego oddziału Banku Spółdzielczego w Łącku;
- Duży Bank (co najmniej 10 oddziałów) – I Oddział PKO Banku Polskiego SA w Lwówku Śląskim;
- Oferta Elektroniczna Banku – Bank Zachodni WBK SA;
- Nagrodę Klientów uzyskał Inteligo PKO Banku Polskiego SA.

Ponadto, za zorganizowaną obsługę klientów niewidomych wyróżniono Oddział w Wysokiem Mazowieckiem Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem, a za umożliwienie obsługi osób niewidomych mBank BRE Banku SA.

W konkursie wzięło udział 29 banków, które zgłosiły łącznie 76 oddziałów lub filii. Organizatorzy zanotowali wzrost zainteresowania środowiska bankowego udziałem w konkursie (w 2003 r. uczestniczyło w nim 14 banków, które zgłosiły 43 oddziały lub filie).

Do konkursu mogły przystąpić wszystkie banki komercyjne i spółdzielcze działające w Polsce. Nagrody zostały przyznane przez Kapitułę, złożoną głównie z przedstawicieli organizacji osób niepełnosprawnych. Na wyróżnienie mogły liczyć placówki, które posiadają odpowiednie dostosowania techniczne i architektoniczne oraz dbają o wysoki poziom obsługi klientów niepełnosprawnych i starszych, uwzględniający zróżnicowane potrzeby tych osób. Nagroda Klientów to wyróżnienie przyznawane głosami osób niepełnosprawnych i starszych, które wypełniając Ankietę dla Klienta dostępną w bankach i w siedzibach wielu organizacji pozarządowych, mogły oddać głos na najbardziej przyjazny z nich. W drodze losowania wybrano 22 ankiety, których autorzy otrzymali specjalne nagrody w postaci turnusów rehabilitacyjnych w 10 sanatoriach w Polsce.
Poza głównymi organizatorami, w konkurs zaangażowały się także m.in. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, Polski Związek Głuchych, Polski Związek Niewidomych i Polska Federacja Związku Stowarzyszeń Osób Niepełnosprawnych.

Dzięki pierwszej edycji konkursu powstała publikacja „Bank dostępny”, będąca zbiorem wskazówek, jak banki mogą dostosowywać się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych. Publikacja ta jest dostępna m.in. na stronach internetowych Narodowego Banku Polskiego: www.nbp.pl/Edukacja oraz serwisie www.bankdostepny.pl.

Źródło: Narodowy Bank Polski

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas