Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Elementarz dla niewidomych dzieci

20.12.2005

Specjalnie z myślą o niewidomych dzieciach powstał elementarz do nauki podstawowych pojęć, z którymi mogą mieć one największe problemy. Elementarz przygotowały Alina Talukder z Ośrodka dla Dzieci Niewidomych z Owińsk i siostra Elżbieta Więckowska z Lasek.

Niełatwo wyjaśnić małemu dziecku, co znaczy słowo „nad”, a co „pod”. A jak to zrobić, jeśli dziecko jest niewidome? Nowo powstała publikacja ma pomóc w zrozumieniu owych zależności i nauczyć najmłodszych orientacji w przestrzeni.

Jak wygląda taka nauka? Przed ośmioletnią dziewczynką leży serwetka. Nauczycielka prosi o wskazanie dłuższego jej boku, następnie krótszego. Basia rozpoznaje kształt serwetki. Liczy rogi. Następnie poszukuje brzegów i rogów na rysunku wykonanym metodą druku wypukłego w elementarzu. Pojawiają się pojęcia górny róg - dla niewidomego dalszy, dolny - dla niewidomego bliższy. Na następnej stronie zadanie jest już trudniejsze, bo przybył nowy element - kubek. Dziecko musi ustawić kubek na serwetce w miejscu, gdzie jest on narysowany na planie.

Elementarz dla niewidomych to pierwszy taki podręcznik w Polsce. Prace nad jego przygotowaniem zakończyły się na początku grudnia 2005 r.

Elementarz jest i dla dzieci, i dla nauczycieli. Na jego kartach znajdą oni również konspekty zajęć.

Źródło: http://www.eduinfo.pl, 13 grudnia 2005

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas