Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

ABC zapobiegania AIDS

25.10.2005

20 października ruszyła kampania społeczna ABC zapobiegania AIDS. Kampania skierowana jest do ludzi młodych w wieku 18-29 lat. Jej celem jest ograniczenie liczby zakażeń wirusem HIV drogą kontaktów seksualnych.

Znaczny wpływ na wybór adresata tej kampanii miały analizy epidemiologiczne, z których wynika, że stale zwiększa się liczba osób zakażonych drogą kontaktów seksualnych, a zakażenia dotyczą najczęściej ludzi młodych w wieku 18 - 29 lat. W tej grupie wiekowej występuje 85% wszystkich zakażeń na świecie, w Polsce natomiast wskaźnik ten sięga aż 60%, z czego ok. 10% stanową osoby poniżej 20 roku życia. Według danych skumulowanych od 1985 roku do końca września 2005 roku w naszym kraju odnotowano ogółem 9 659 zakażeń HIV i 1674 zachorowań na AIDS, szacuje się jednak, że liczba osób żyjących z wirusem HIV wynosi około 30 tysięcy. Dane te są wystarczającym powodem, aby ze zdwojoną siłą działać na polu profilaktyki w walce z HIV/AIDS.

Dlatego też, aby zapobiec zwiększaniu się liczby osób zakażonych w tak młodym wieku, Krajowe Centrum ds. AIDS - instytucja o zasięgu ogólnopolskim - organizuje w 2005 roku kampanię, w czasie której promowane będzie świadome i przemyślane podejmowanie decyzji dotyczących zachowań seksualnych.
- Pragniemy wskazać społeczeństwu możliwość wyboru jednego z trzech sposobów ochrony przed HIV/AIDS, tzn. ABC zapobiegania. Proponujemy A - Abstynencję seksualną, B - zachęcamy do Bycia wiernym jednemu partnerowi, C - nawołujemy do zabezpieCzania się prezerwatywą. Namawiamy też do zrobienia testu w kierunku HIV, jeśli ktoś chociaż raz zmienił partnera seksualnego lub miał inne ryzykowne zachowania - powiedziała Pani ANNA MARZEC-BOGUSŁAWSKA,  Dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS.

Kampania rozpoczęła się 20 października konferencjami prasowymi w każdym województwie. W Warszawie konferencja prasowa odbędzie się 3 listopada. Zakończenie kampanii będzie miało miejsce po Światowym Dniu AIDS to jest w okolicach 4 grudnia.

Kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu, prasie, Internecie, w ponad 350 salach kinowych, na plakatach oraz 550 tablicach billboardowych.

Pełne hasło kampanii to ABC zapobiegania AIDS. Zdecyduj sam. Wybierz ABC zapobiegania i ciesz się życiem.
 
Partnerami medialnymi kampanii są: TVN, TVP3, Tele 5, Radio ZET, Radio PIN 102 FM, Radiostacja, Grupa Radiowa Audytorium 17,  serwis Polki pl., Best-Marketing Promotion Agency, Strőer, IDM net, TNS Obop, ArboMedia, W 4 Oczy, Przegląd, Fluid, Ślizg, Magazyn Integracja, Magazyn Aptekarski Torfarm, Klimmaty,.

Wykonawcą tegorocznej kampanii jest agencja MARTIS S.A. z siedzibą w Warszawie.

Więcej o kampanii na stronie www.aids.gov.pl

Źródło: Matris SA

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas