ABC zapobiegania AIDS
20 października ruszyła kampania społeczna ABC zapobiegania AIDS. Kampania skierowana jest do ludzi młodych w wieku 18-29 lat. Jej celem jest ograniczenie liczby zakażeń wirusem HIV drogą kontaktów seksualnych.
Znaczny wpływ na wybór adresata tej kampanii miały analizy epidemiologiczne, z których wynika, że stale zwiększa się liczba osób zakażonych drogą kontaktów seksualnych, a zakażenia dotyczą najczęściej ludzi młodych w wieku 18 - 29 lat. W tej grupie wiekowej występuje 85% wszystkich zakażeń na świecie, w Polsce natomiast wskaźnik ten sięga aż 60%, z czego ok. 10% stanową osoby poniżej 20 roku życia. Według danych skumulowanych od 1985 roku do końca września 2005 roku w naszym kraju odnotowano ogółem 9 659 zakażeń HIV i 1674 zachorowań na AIDS, szacuje się jednak, że liczba osób żyjących z wirusem HIV wynosi około 30 tysięcy. Dane te są wystarczającym powodem, aby ze zdwojoną siłą działać na polu profilaktyki w walce z HIV/AIDS.
Dlatego też, aby zapobiec zwiększaniu się liczby osób zakażonych w tak
młodym wieku, Krajowe Centrum ds. AIDS - instytucja o zasięgu ogólnopolskim - organizuje w 2005
roku kampanię, w czasie której promowane będzie świadome i przemyślane podejmowanie decyzji
dotyczących zachowań seksualnych.
- Pragniemy wskazać społeczeństwu możliwość wyboru jednego z trzech sposobów ochrony przed
HIV/AIDS, tzn. ABC zapobiegania. Proponujemy A - Abstynencję seksualną, B - zachęcamy do Bycia wiernym jednemu partnerowi, C - nawołujemy do zabezpieCzania się prezerwatywą. Namawiamy też do zrobienia testu w
kierunku HIV, jeśli ktoś chociaż raz zmienił partnera seksualnego lub miał inne ryzykowne
zachowania - powiedziała Pani ANNA MARZEC-BOGUSŁAWSKA, Dyrektor Krajowego Centrum ds.
AIDS.
Kampania rozpoczęła się 20 października konferencjami prasowymi w każdym województwie. W Warszawie konferencja prasowa odbędzie się 3 listopada. Zakończenie kampanii będzie miało miejsce po Światowym Dniu AIDS to jest w okolicach 4 grudnia.
Kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu, prasie, Internecie, w ponad 350 salach kinowych, na plakatach oraz 550 tablicach billboardowych.
Pełne hasło kampanii to ABC zapobiegania AIDS. Zdecyduj sam. Wybierz
ABC zapobiegania i ciesz się życiem.
Partnerami medialnymi kampanii są: TVN, TVP3, Tele 5, Radio ZET, Radio PIN 102 FM, Radiostacja,
Grupa Radiowa Audytorium 17, serwis Polki pl., Best-Marketing Promotion Agency, Strőer, IDM
net, TNS Obop, ArboMedia, W 4 Oczy, Przegląd, Fluid, Ślizg, Magazyn Integracja, Magazyn Aptekarski
Torfarm, Klimmaty,.
Wykonawcą tegorocznej kampanii jest agencja MARTIS S.A. z siedzibą w Warszawie.
Więcej o kampanii na stronie www.aids.gov.pl
Źródło: Matris SA
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Spotkanie z redakcją i pisarką o 17.00 w Międzypokoleniowej
- X Ogólnopolskie Zawody Pływackie
- „Sprawdź, czy jesteś HER2-low” w Gdańsku – bezpłatne konsultacje z onkologiem dla pacjentek z rakiem piersi
- Wrocław: bezpłatne szkolenia w ramach projektu „Artysta bez granic”
- Polki z awansem do ćwierćfinału MŚ! Bezapelacyjne zwycięstwo z Brazylią
Dodaj komentarz