Poznaj Dobroczyńców Roku 2004
Dziewięciu dobroczyńców znalazło się w tym roku w gronie firm uhonorowanych statuetką Dobroczyńcy Roku 2004.
Podczas uroczystej Gali Finałowej Konkursu, zorganizowanej w warszawskiej Filharmonii 19 kwietnia 2005 wyróżniono przedsiębiorstwa zaangażowane społecznie. Tym samym grono Dobroczyńców Roku liczy już ponad stu laureatów. Po raz pierwszy w tym roku przyznano też nagrodę za działania długofalowe i strategiczne.
- Jest bardzo wiele miejsc, w których się każe za złe uczynki, a
bardzo niewiele, w których się nagradza za dobre. To jest właśnie to miejsce i ten wieczór -
rozpoczął Galę Finałową Paweł Łukasiak z Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Statuetki Dobroczyńcy Roku 2004 wręczono dziewięciu przedsiębiorstwom. Firmy były nominowane w
pięciu tradycyjnych kategoriach:
- edukacja i oświata,
- ekologia,
- kultura i sztuka,
- pomoc społeczna,
- ochrona i promocja zdrowia.
Nagrodzono przedsiębiorstwa, które współpracowały z organizacjami pozarządowymi udzielając im wsparcia merytorycznego, finansowego, rzeczowego, świadcząc nieodpłatnie usługi oraz stwarzając możliwość udziału pracowników w realizowanych akcjach społecznych.
Po raz pierwszy w tym roku tytuł Dobroczyńcy przyznano w nowej kategorii: za "strategiczny program społecznego zaangażowania firmy". Uhonorowano te przedsiębiorstwa, które prowadzą działania społeczne w sposób spójny, przejrzysty i długofalowy. Rozdano w tej kategorii aż trzy statuetki.
- Bardzo cieszymy się, że pojawiła się kategoria społecznego
zaangażowania biznesu - mówił Paweł Łukasiak - oraz z tego, że mieliśmy tu bardzo wiele ciekawych
inicjatyw, że biznes dostrzega, że działania społeczne mogą być elementem strategii firmy, że
przynoszą korzyści nie tylko społeczności, ale i samej firmie.
Już podczas tegorocznej Gali podkreślano, że w kolejnych latach właśnie ta kategoria może stać się
najbardziej prestiżowym tytułem.
- Chcemy, aby nagradzane akcje były coraz bardziej strategiczne -
mówiła Henryka Bochniarz, członkini Kapituły Konkursu - staraliśmy się również wybierać takie
działania, które nie są jedynie projektem, ale czymś, czym żyje cała firma.
Listę tegorocznych laureatów przedstawiamy poniżej. W najbliższym czasie na portalu ngo.pl pojawiać
się będą również wywiady z nagrodzonymi.
LAUREACI TYTUŁU DOBROCZYŃCA ROKU 2004
W kategorii edukacja i oświata: CARGILL POLSKA sp. z o.o. oddział Bielany Wrocławskie
Nagroda za systematyczną współpracę w realizacji programu edukacji przedszkolnej pod nazwą
"Gdy nie ma przedszkola". Program angażował pracowników firmy, którzy środki na
działalność charytatywną pozyskują, biorąc udział w maratonach.
W kategorii ekologia: METSÄ TISSUE
S.A.
Nagroda za zainicjowanie i sfinansowanie całorocznego Programu Edukacji Ekologicznej pt.
"Czyste środowisko - komfort na co dzień".
W kategorii pomoc społeczna: NESTLÉ
POLSKA S.A.
Nagroda za nieodpłatne i systematyczne przekazywanie żywności na rzecz organizacji i instytucji
współpracujących z Bankami Żywności w całej Polsce.
W kategorii Kultura i sztuka: PKO
Bank Polski
Nagroda za spontaniczne włączenie się do zbiórki funduszy na renowację zniszczonego przez wandali
zabytkowego, drewnianego "grzybka" z 1843 roku, zabytku z kategorii tzw. małej
architektury znajdującego się w Toruniu oraz za wspieranie instytucji kultury i sztuki m.in.
działalności artystycznej Filharmonii Narodowej w Warszawie.
W kategorii ochrona i promocja zdrowia - dwie statuetki:
UNILEVER POLSKA S.A.
Nagroda za zainicjowanie i sfinansowanie programu "Stres pod kontrolą", którego celem
jest poprawa zdrowia psychicznego i zapobieganie stresowi wśród młodzieży szkolnej.
PKO Bank Polski i Inteligo Financial
Services S.A.
Nagroda za przekazanie pomocy finansowej w wysokości 867.692 złotych na realizację
programu budowy Polskiego Sztucznego Serca.
W kategorii strategiczne pogramy społecznego zaangażowania firmy - trzy statuetki:
TBWA SP. Z O.O.
Nagroda za:
- wykorzystanie doświadczenia, wiedzy i potencjału agencji reklamowej do promowania wartościowych
projektów społecznych
- kompleksowe organizowanie kampanii społecznych dla różnych organizacji społecznych
- wyodrębnienie w ramach struktury firmy osobnej komórki do zajmowania się projektami
społecznymi
AVON COSMETICS POLSKA SP. Z
O.O.
Nagroda za:
- Spójność działalności społecznej z profilem firmy - kobiety są zarówno odbiorcami produktów Avonu
jak i grupą, do której skierowana jest kampania
Konsekwentne prowadzenie od 7 lat Kampanii Społecznej "Avon Kontra Rak Piersi", we
współpracy z wieloma partnerami społecznymi
TELEKOMUNIKACJA POLSKA
Nagroda za:
- wpisanie programu społecznego w strategię firmy,
- spójność prowadzonych działań społecznych z profilem firmy,
- posiadanie szczegółowych procedur dotyczących działań społecznych firmy,
w tym przyznawania wsparcia,
- pozyskanie bogatej informacji zwrotnej o osiągniętych rezultatach działań społecznych,
- szeroką komunikację zewnętrzną i wewnętrzną,
- tworzenie raportu o społecznej działalności firmy.
Autor: Małgorzata Borowska (redakcja ngo.pl)
Źródło: inf. własna
Informacja pochodzi z portalu www.ngo.pl
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Spotkanie z redakcją i pisarką o 17.00 w Międzypokoleniowej
- X Ogólnopolskie Zawody Pływackie
- „Sprawdź, czy jesteś HER2-low” w Gdańsku – bezpłatne konsultacje z onkologiem dla pacjentek z rakiem piersi
- Wrocław: bezpłatne szkolenia w ramach projektu „Artysta bez granic”
- Polki z awansem do ćwierćfinału MŚ! Bezapelacyjne zwycięstwo z Brazylią
Dodaj komentarz