Nowa publikacja Stowarzyszenia GEN
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Genetycznymi GEN wydało książkę pt.: "Wspomaganie rozwoju i rehabilitacja dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń". Pozycja ta adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych wspomaganiem rozwoju dzieci z zaburzeniami uwarunkowanymi genetycznie - pedagogów specjalnych, psychologów, lekarzy, pracowników socjalnych, logopedów, rehabilitantów i studentów. Stowarzyszenie ma nadzieję, że zainteresują się nią także rodzice, ponieważ omawiane problemy dotykają ich bezpośrednio.
Książka wydana została pod redakcją naukową prof. dr. hab. Władysława
Dykcika, dr. hab. Andrzeja Twardowskiego, recenzję wydawniczą napisała - prof. dr hab. Irena
Obuchowska.
Osoby zainteresowane książką, powinny skontaktować się ze Stowarzyszeniem - można ją otrzymać za
pośrednictwem poczty, cena wynosi 21,30 zł + 3,70 zł na pokrycie kosztów przesyłki.
Spis treści:
- Wolf Bloemers - Europejski wymiar społecznego włączania: nowe aspekty i perspektywy integracji społecznej osób niepełnosprawnych
- Annet van Betuw - Europejska Unia na Rzecz Osób z Rzadkimi Zespołami Chromosomowymi - orientacja na ludzi niepełnosprawnych
- Ewa Pisula - Potrzeby rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju
- Sabine Stengel-Rutkowski, Lore Anderlik - Możliwości i potrzeby dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń
- Edyta Gruszczyk-Kolczyńska - Intensywne wspomaganie rozwoju dziecka: ważniejsze hipotezy i możliwości realizowania
- Andrzej Twardowski - Rola pełnosprawnych rówieśników w procesie wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych
- Danuta Kopeć - Metody rehabilitacji dzieci i młodzieży ze złożoną niepełnosprawnością
- Dorota Bilewicz, Beata Depczyńska, Katarzyna Lausch, Paulina Roszak - Wykorzystanie wybranych metod w terapii i rehabilitacji uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
- Magdalena Grycman - Porozumiewam się, choć nie mówię - skuteczność metod ACC w rehabilitacji dzieci ze złożonymi zaburzeniami rozwoju
- Maria Paula Stasiakiewicz - Zastosowanie aktywności rysunkowej we wspomaganiu rozwoju poznawczego dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń
- Bogusława Kaczmarek - Metoda Makaton we wspomaganiu porozumiewania się dzieci z zaburzeniami mowy i języka
- Anna Jakoniuk-Diallo - Wykorzystanie metody audytywno-werbalnej w terapii dzieci z genetycznie uwarunkowanymi zespołami zaburzeń
- Katarzyna Lausch, Krzysztof Lausch - Kierunki oddziaływań rehabilitacyjno-wychowawczych w Zespole Szkół Specjalnych nr 103 im. Marii Grzegorzewskiej w Poznaniu
- Hanna Kubiak - Praca korekcyjno-wychowawcza z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej
- Elżbieta Olszak, Monika Chróst - Tworzenie programów terapeutycznych w oparciu o teorię uczenia się
- Anna Drozdowicz - Praca pedagoga specjalnego z osobami z zespołem Hallervordena-Spatza Maria Gralińska - Współpraca logopedów i rodziców w procesie stymulacji mowy u dzieci ze specyficznym rozwojem mowy
- Hanna Maciejewska - Działalność Stowarzyszenia Na Rzecz Dzieci z Zaburzeniami Genetycznymi "GEN"
- Rafał Jaworski - Sytuacja prawna osób niepełnosprawnych po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia
- Justyna Nowakowska - To warto wiedzieć!
Więcej informacji nt. publikacji:
http://www.gen.org.pl/nuke/index.php
Kontakt: Stowarzyszenie "GEN"
Adres: os. B. Chrobrego 105, 60-681 Poznań
tel.: 0*61 820 93 51
Autor: Hanna Maciejewska, Prezes Stowarzyszenia "GEN"
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- X Ogólnopolskie Zawody Pływackie
- „Sprawdź, czy jesteś HER2-low” w Gdańsku – bezpłatne konsultacje z onkologiem dla pacjentek z rakiem piersi
- Wrocław: bezpłatne szkolenia w ramach projektu „Artysta bez granic”
- Polki z awansem do ćwierćfinału MŚ! Bezapelacyjne zwycięstwo z Brazylią
- Trzecia edycja kalendarza „Portret bez barier" 2025 – Równość, integracja i przełamywanie granic w świecie mody
Dodaj komentarz