Wiceministrowi odmówiono sprzedaży ratalnej, bo jest osobą niewidomą. Firma przeprasza i obiecuje zmianę procedur

Paweł Wdówik, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, chciał kupić synowi na raty telefon komórkowy. W jednym ze sklepów sieci RTV Euro AGD spotkał się jednak z odmową, której bezpośrednią przyczyną było to, że wiceminister jest osobą niewidomą. Firma Euro-net sp. z o.o., która prowadzi sieć, ustosunkowała się do tej sytuacji.
O sprawie informowaliśmy w artykule pt. „Niewidomemu klientowi odmówiono sprzedaży telefonu na raty. Tym klientem był... wiceminister”, w którym do sprawy ustosunkowały się banki prowadzące w RTV Euro AGD sprzedaż ratalną. Późnym popołudniem otrzymaliśmy również informację z firmy prowadzącej tę sieć sklepów.
Zmodyfikujemy procedury, uwrażliwimy załogę
„Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Chcielibyśmy jednak poinformować, iż działania pracowników sklepu wynikały jedynie z troski o formalne bezpieczeństwo Klienta, zawierającego zobowiązania finansowe” – napisała w mailu do naszej redakcji Dominika Baranowska z biura prasowego firmy Euro-net sp. z o.o.
Zapewniła, że firma bardzo poważnie podeszła do zgłoszenia i skontaktowała się ze swoimi partnerami bankowymi. Docelowo procedury udzielania kredytów w sklepach RTV Euro AGD mają być tak zmodyfikowane, aby w ramach obowiązujących przepisów prawnych wprowadzić dodatkowe ułatwienia dla osób ze specjalnymi potrzebami.
„Chcielibyśmy również podkreślić, że dodatkowo uwrażliwiamy nasz zespół na potrzeby wszystkich naszych Klientów, tak aby był on w stanie efektywnie pomóc w takich przypadkach” – pokreśliła Dominika Baranowska.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Poznaliśmy najlepszych sportowców Warszawy
- Światowy Dzień Walki z Depresją: Jak dorosły może pomóc dziecku w kryzysie?
- Samotność mnie dusi i przytłacza – mówią seniorzy dzwoniący pod numer Telefonu Zaufania dla Osób Starszych
- Protest przeciwko absurdom polskiego orzecznictwa
- Korzystne zmiany w systemie orzekania o niepełnosprawności coraz bliżej
Komentarz